Pytanie z dnia 17 listopada 2015

Witam!
7 października 2015r. sprzedałam na allegro - opcja "kup teraz" jako osoba prywatna nowe spodnie motocyklowe osobie, która prowadzi działalność gospodarczą. 22 października kupujący odesłał mi przedmiotowe spodnie jako zwrot, które odebrała babcia mojego męża, ponieważ mnie nie było w domu. Kupujący nie kontaktował się ze mną wcześniej, tylko odesłał spodnie z poniższym oświadczeniem:
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży następujących rzeczy: DAMSKIE SPODNIE MOTOCYKLOWE - PROBIKER, ROZM. 38, zawartej z Paulina ……………. dnia 07.10.2015r., powołując się na prawo odstapienia od umowy w terminie do 14 dni od otrzymania towaru.
Powód zwrotu: za duży rozmiar.
Środki proszę zwrócić na rachunek bankowy nr :..................
Data na piśmie widnieje 16.10.2015r. natomiast pismo wraz ze spodniami wysłał 20.10.2015r. babcia odebrała paczkę 22.10.2015r.
W dniu 27.10.2015r. wysłałam kupującemu niniejsze wezwanie:
WEZWANIE DO ODBIORU TOWARU (SPODNI)
W dniu 22.10.2015r. otrzymałam od Pana jako zwrot spodnie, które zakupił Pan ode mnie na aukcji allegro w dniu 07.10.2015r. (nr aukcji: ……………).
Powód zwrotu, jaki Pan podał to: za duży rozmiar, nadmieniam, że na przedmiotowej aukcji wymiary dotyczące spodni były dokładnie podane.
Niestety prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od doręczenia zakupionego towaru zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014r.) przysługuje jedynie w obrocie konsumenckim, gdzie sprzedawcą jest przedsiębiorcą – natomiast ja jestem jedynie osobą fizyczną, prywatnie sprzedającą, nie posiadam działalności gospodarczej. Dlatego, też prawo do zwrotu zakupionego towaru, w tym przypadku Panu nie przysługuje (Podstawa Prawna: Art. 38 ust. 11 Ustawy z dnia 30 maja 2014r.).
Ponadto Regulamin Allegro jasno określa, kiedy nie można zwrócić zakupionego na aukcji towaru, (Odstąpienie od umowy i zwrot towaru).
W związku z powyższym wzywam Pana do odbioru odesłanych spodni, które odeślę na wskazany przez Pana adres w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji, oczywiście za pobraniem i potwierdzeniem odbioru przesyłki.
W przypadku konieczności kontaktu telefonicznego podaję swój numer: ……………….
Kupujący odebrał wezwanie, na co dowodem jest odesłana do mnie zwrotka. Do tej chwili nie mam żadnych wiadomości od niego. Co mam robić teraz – minęły 14 dni, które wskazałam kupującemu jako czas na odebranie spodni, a on ich nie odebrał, nie było żadnego kontaktu z nim. Czy mogę coś jeszcze w tej sprawie zrobić. Czy grozi mi jakaś kara? Jak spowodować, aby te spodnie odebrał? Jeśli je wyślę, to na pewno ich nie odbierze – tak podejrzewam. Bardzo proszę o informację.
Paulina

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.