Wezwanie do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.

Pytanie z dnia 31 maja

Witam.
Pracowałem w UK u jednego pracodawcy od 2007 roku, 31 sierpnia 2020 zostałem zwolniony z pracy. W związku z pandemią 14 września przyjechałem do Polski gdzie na stałe mieszka żona z dwójką dzieci. Nigdzie nie zgłosiłem tego faktu, nie pobierałem zasiłku, ani też nie podjąłem pracy. W kwietniu otrzymałem informację z UK że w związku z utrata pracy od 7 września 2020 nie należy mi się Child Benefit. Przelewy zostały wstrzymane, a nienależna kwota musi zostać zwrócona, Do tej pory pobieraliśmy wyrównanie na dzieci Brytyjskiego Child Benefit do 500+ w Polsce. Zgłosiliśmy ten fakt w Urzędzie z prośbą o wypłacenie pełnego 500+ od września 2020. W odpowiedzi poinformowano nas że również w Polsce od 1 września bezprawnie pobieraliśmy wyrównanie do 500+. Stwierdzili że po utracie pracy w UK i powrocie do Polski koordynacja wygasła.

Czy koordynacja wygasa w momencie utraty pracy za granicą, czy też po powrocie na stałe do Polski?
Jak mam odpowiedzieć na pytanie kiedy na stałe wróciłem do Polski, skoro przyjechałem do rodziny na czas kryzysu z zamiarem powrotu do UK?
Pozdrawiam.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.