Wady ukryte auta.

Pytanie z dnia 30 maja 2023

Dzien dobry
W dniu 30.01.2023 roku sprzedałem lexusa NX200t z roku 2015 z przebiegiem 184 tyś kilometrów. Kupujący poprosił czy moglibyśmy pojechać do serwisu w celu oględzin odpowiedziałem nie ma żadnego problemu jestem do dyspozycji ale koszty ponosi Pan.
Jednak po ponownym kontakcie przyszły kupujący stwierdził ,że koszt jest dość wysoki i możemy przystąpić do transakcji oczywiście poinformowałem przyszłego właściciela o wszystkich problemach trapiących samochód takich jak możliwość wymiany czujników w kołach ze względu na ich wiek ,że czasami może się włączyć informacja o nie działającej sondzie lambda i przygodach lakierniczych kupujący przyjął do wiadomości i przelał pieniądze na konto i tak zakończył się sprzedaż auta. Aż tu nagle po czerech miesiącach właściciel byłego mojego samochodu zadzwonił z informacja ,że w czasie serwisu olejowego przekazano właścicielowi informacje że jest malutki wyciek z uszczelniacza pomiędzy skrzynia biegów a silnikiem ( dosłownie trzy krople).Poinformowali go iż nie jest to teraz bardzo niepokojące ale lepiej żeby to usunął tą wadę koszt 3800 zł powołuje się na rękojmie i proponuje 50% zwrotu kosztów z mojej strony. Po czterech miesiącach od zakupu wiem ile trwa rękojmia ale dlaczego ja mam ponosić koszty za coś o czym nie wiedziałem a może to mogło się wydarzyć się podczas użytkowania samochodu. Nie wiem co mam zrobić proszę o pomoc w tej sprawie. Sprzedaż samochodu odbyła się na umowę kupno-sprzedaż z góry dziękuje

Dzień dobry, należy wysłać odpowiedź na roszczenia kupującego i jeśli ich Pan nie uznaje, wskazać dlaczego. Mogę pomóc w sporządzeniu stosownego pisma. W razie chęci skorzystania w tym zakresie z usług kancelarii, proszę o kontakt mailowy, celem ustalenia szczegółów. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 maja 2023 10:37 Zmodyfikowano dnia: 31 maja 2023 10:37 Obejrzało: 165 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chętnie pomogę, tel. 604183261

Odpowiedź nr 2 z dnia 31 maja 2023 22:20 Zmodyfikowano dnia: 31 maja 2023 22:20 Obejrzało: 161 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Jeżeli nie uznaje Pan roszczenia, to powinien Pan skierować do kupującego odpowiednie pismo z uzasadnieniem. Skoro wada nie została przez Pana podstępnie ukryta, a także nie uniemożliwia korzystania z pojazdu, to ma Pan duże podstawy do odmowy zapłaty (chociaż znaczenie ma tu także treść umowy). Warto aby pismo zostało sporządzone przez profesjonalnego pełnomocnika, ponieważ wymieniona przez Panów korespondencja może być później wykorzystana przez kupującego przy ewentualnym sporze przed sądem. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 3 z dnia 1 czerwca 2023 10:52 Zmodyfikowano dnia: 1 czerwca 2023 10:52 Obejrzało: 159 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.