Pytanie z dnia 30 października 2015

W 2011 roku byłam zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy.
W listopadzie 2011 roku podjęłam pracę na umowę zlecenie w sklepie . Wysłałam oryginał umowy Pocztą Polską, ale moja umowa zaginęła. W celu wyrejestrowania się z Urzędu Pracy, napisałam oświadczenie, że podjęłam pracę w tejże firmie.
Na tej podstawie zostałam wyrejestrowana.
Potem pracowałam jeszcze miesiąc kolejny na umowę zlecenie (umowę posiadam), a potem zostałam przyjęta do pracy na umowę o pracę od stycznia 2012.
W październiku tego roku zostałam zwolniona z pracy z winy pracodawcy.
Chciałam się zarejestrować jako bezrobotna. Przedstawiłam świadectwo pracy z tejże firmy, umowę zlecenie z grudnia (bo z listopada 2011 nie posiadałam). Pani w urzędzie powiedziała, ze niestety nie mogę się zarejestrować bo nie posiadam tej umowy z Listopada 2011(umowa zlecenie). Przysługuje mi prawo do zasiłku, z którego nie mogę w żaden sposób skorzystać, ani się ubezpieczyć.
Pani zasugerowała mi, żebym zadzwoniła do pracodawcy, żeby firma wystawiła mi zaszczenienie, że w tym okresie rzeczywiście pracowałam u nich na umowę zlecenie lub kopie umowy. Niestety księgowe z firmy rozkładają ręce, bo nie mogą znaleźć umowy, nie prowadzą tak szczegółowej bazy pracownika.
Znalazłam jedynie wyciąg z banku ze w grudniu 2011 otrzymałam wynagrodzenie za umowę zlecenie z listopada 2011.
Co ja mam zrobić w tym wypadku? Jak załatwić sprawę w Urzędzie pracy, żebym mogła być zarejestrowana? Czy może jest jakiś sposób na wystawienie mi zaświadczenia z tego okresu? Bo jeśli nie dostane zaświadczenia, kopii, to nigdy już nie będę mogła się zarejestrować do urzędu pracy? Proszę o poradę.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.