Umowa z przewoźnikiem.

Pytanie z dnia 13 października 2020

Dzień dobry,
piszę do Pana, ponieważ mam problem jako młody przedsiębiorca z firmą przewozowej.
Dnia 1.09 podpisałam na odległość umowę z przewoźnikiem na abonament kurierski za 150 zł. W zakresie tej ceny miały się mieścić przesyłki kurierskie oraz paczkomatowe nadawane przez cały miesiąc. Sprzedawca, który się kontaktował ze mną w tej sprawie zapewniał, że kwota za paczkę do 5 kg to koszt około 15 zł brutto po doliczeniu VATu. W umowie również widniała tabelka między innymi z taką kwotą. Sprzedawca pytał również telefonicznie o to, jakie gabaryty wysyłam. Są to paczki do 2 kg. Otrzymałam FV kilka dni temu, w której widniała kwota za jedną paczkę 170 brutto. Okazało się, że firma ma specjalny algorytm obliczjący gabaryt paczki jest to: długość x wysokość x szerokość / 6000. Nie zostałam o tym fakcie poinformowana przez konsultanta, który sprzedawał mi ofertę, nie została ona również zamieszczona w umowie. Jak mam sobie poradzić w tej sytuacji? Wysyłane już było pismo do przewoźnika, cały czas jesteśmy w kontakcie, oni twierdzą, że taki mają algorytm w ogóle się nie odnosząc do tego, że nie zostałam o tym w żaden sposób poifnormowana. Rozmowy ze sprzedawcą nie są nagrywane, ponieważ dzwoni on zawsze ze swojego prywatnego jak mniemam biznesowego telefonu, lecz nie z infolinii.

Dziękuję za wszelką pomoc i czekam na odpowiedź.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.