umowa na organizacje wesela

Pytanie z dnia 20 czerwca 2019

Dzień dobry, Zwracam sie z pytaniem dotyczącym umowy na organizację wesela. Moj były partner (nazwijmy go X )odwołał ślub na niespełna dwa miesiące przed datą wesela. Organizacją wesela zajmowałą się agencja, która pośredniczyłą pomiędzy nami oraz podwykonawcami. Oboje jesteśmy stronami tejże umowy. Umowę z hotelem podpisałam tylko ja, ponieważ wymagała ona sprecyzowania jednej osoby nazywanej zleceniodawcą. Wpłaciliśmy dwie zaliczki na poczet organizacji przyjęcia używając karty kredytowej należącej do X. Pojawiają się dwa wątki: 1) Były partner skontaktował się z hotelem domagając się zwrotu zaliczki, kiedy hotel odmówil, podpierając się zapisami o karze umownej, zaczął on kłamać w następujący sposób: -poświadczył, że karta została użyta bez jego zgody i wiedzy. Hotel odparł ten argument przedstawiając mu korespondencję mailową, w której X potwierdza dokonanie płatności i otrzymanie potwierdzenia. - X zmienił strategię i skontaktował się z hotelem twierdząc, że karta kredytowa nie należy do niego ale do firmy ( prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą) i nie ma prawa wykorzystywać jej do celów pryzatnych. Hotel odparł ten argument przedstawiając mu otrzymane od banku informacje na temat ww karty kredytowej, na której widnieje jego imię i nazwisko. - X poinformował hotel, iż nie jest stroną w umowie i w związku z tym domaga się zwrotu zadatku. Pytanie, które mi się nasuwa tu czy istnieje jakakolwiek podstawa prawna do zwrotu tego zadatku? X jest stroną w umowie z agencją ślubną gdzie figuruje jako Pan młody. Posiadamy rownież maile, w któych potwierdza dokonanie wpłaty oraz oświadczenie organizatorki wesela, która była z nami w kontakcie przez cały czas. Mamy także zaproszenia, wypisane przez X oraz wideo na któym zapraszamy na wesele w ww hotelu. 2) Przy rozwiązywaniu umowy wpłacona zaliczka wlicza się na poczet kary umownej. W finalnym rozliczeniu pozostaje kilka tysięcy złotych, które hotel powinien zwrócić. Pytanie komu? Mnie, jeśli jestem jedynym zleceniodawca? Czy X jeśli płatnośc wykonana byłą jego kartą? Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi

Dzień dobry, co do zasady, z opisu wynika, że były partner nie ma podstaw, by żądać zwrotu zaliczki/zadatku od hotelu. Jeśli zaś chodzi o możliwość żądania zapłaty części/ całości tej kwoty od Pani, to na sprawę trzeba spojrzeć szerzej i zapoznać się z umową z organizatorką oraz ustalić jakie były dokładne Państwa ustalenia odnośnie rozliczenia, a także przyczyny rozstania. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 czerwca 2019 14:21 Zmodyfikowano dnia: 24 czerwca 2019 14:21 Obejrzało: 171 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Witam, aby odpowiedzieć na postawione pytania należy zapoznać się z korespondencją oraz umową.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 czerwca 2019 14:38 Zmodyfikowano dnia: 24 czerwca 2019 14:38 Obejrzało: 169 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.