Termin na rozpatrzenie reklamacji.

Pytanie z dnia 15 stycznia 2021

Witam,
dokładnie 29 grudnia złożyłem reklamację z tytułu rękojmi na oledowy telewizor, który posiadał martwe piksele. Kupiłem go tydzień wcześniej, ale nie chciałem go zwracać tylko wymienić na nowy. Z resztą wziąłem go na raty i nie chciałem tego odkręcać. Dziś (15 stycznia) dostałem maila, że telewizor dostarczono na magazyn i poinformują mnie w następnym mailu czy będą go naprawiać i wysłać na serwis czy wyślą mi nowy lub zwrócą pieniądze. Minęło już 14 dni, czy nie jest to tak, że automatycznie rękojmia jest rozpatrzona pozytywnie z korzyścią dla mnie? Niestety pisząc maila do sklepu nie dostaję żadnej odpowiedzi, tylko regułki, które prawdopodobnie wysyłają z automatu. Prosiłbym o poradę co w sytuacji, gdy sklep przekaże go do serwisu po upływnie 14 dni od złożenia reklamacji.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,

Radek

Dzień dobry, jeśli żądał Pan wymiany telewizora na nowy, a sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania Pana żądania nie ustosunkował się do niego, to uznaje się, że uznał Pana żądanie (wymianę na nowy) za zasadne i powinien Pan otrzymać nowy telewizor (art. 561[5] Kodeksu cywilnego). Z wyrazami szacunku adwokat Jakub Elegańczyk tel. 696 850 775 e-mail: j.eleganczyk@eleganczyk.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 stycznia 2021 09:03 Zmodyfikowano dnia: 18 stycznia 2021 09:03 Obejrzało: 259 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.