Pytanie z dnia 06 czerwca

Szanowni Państwo.
Potrzebuję porady w sprawie reklamacji. Może ktoś z Państwa mnie nakieruje jak walczyć dalej.
W skrócie- w czym problem:


3.07.19 syn po komunii zakupił laptop firmy Acer. Był to prezent wymarzony. Zapłaciliśmy za niego ponad 2,5 tyś zł. Dodatkowo wziąłem ubezpieczenie sprzętu dla dziecka.
Do października 2019 wszystko było ok.. aż do pierwszej reklamacji. Po zrobieniu aktualizacji sprzęt już się nie włączył. Wyskoczył tzw blue screen of death. Od tego czasu laptop czterokrotnie oddawany był na reklamację. Za każdym razem reklamację uwzględniano. Wymieniano w nim hdd, innym razem płytę główną. Polecono mi żeby przy następnych problemach po aktualizacji postępować zgodnie ze wskazówkami z serwisu. Ostatnim razem złożyłem reklamację z tytułu rękojmi,
Najgorsze jest to że sprzęt wyłącza się podczas pracy. W ostatnich msc laptop był wykorzystywany do zabaw ale przede wszystkim do nauki zdalnej. Awaryjność sprzętu prowadziła do sporych komplikacji na linii uczeń-szkoła. Niepotrzebne nerwy dziecka i moje, oceny niedostateczne, brak możliwości uczęszczania w e-lekcjach (na różne sposoby umożliwiałem dziecku jednak łączność ze szkołą- ale to i tak nie tłumaczy problemów z laptopem).
Towar nie posiada po prostu właściwości  które pozwalają na użytkowanie zgodne z przeznaczeniem.
Karygodny jest również czas przetrzymywania sprzętu na reklamacji. Ja rozumiem sytuację pandemiczną, którą zasłaniają się wszyscy w różnych dziedzinach, ale trzymywanie sprzętu po półtora miesiąca bez odpowiedzi? Ostatnie dwie reklamacje- Oddana (reklamacja) 15.12.20, zwrócona 29.01.21. Ponownie oddana (rękojmia) 30.03.21, zwrócona 20.05.21.
NA moje maile do rtv, zawsze tylko wzmianki o wysyłaniu monitu do serwisu.
Wiem że jestem upierdliwy dla sklepu, ale ja tylko chcę żeby dziecko miało na czym się uczyć!
Ponownie sprzęt uległ awarii dziś. Po aktualizacji włączył się w automatyczną naprawę i... tak już został. Żaden nawet reset czy wskazówki wcześniejsze od serwisu nie pomagają.
Jestem zmuszony po raz piąty wędrować do sklepu reklamować sprzęt. Z tyłu głowy już mam że znowu go z półtora miesiąca pewnie nie będzie.


Szanowni Państwo. Co najlepiej zrobić w tej chwili. Czy reklamować z tytułu rękojmi po raz drugi?
Przecież ten laptop na prawie dwa lata użytkowania, przynajmniej pół roku przeleżał w serwisie. Zaraz dwa lata miną, gwarancja przejdzie w tryb dodatkowy, a kłopoty pewnie nie ustaną.


Proszę o pomoc.


Pozdrawiam
Krzysztof Aleksandrowicz

Dzień dobry. W opisanej sytuacji warto zastanowić się nad żądaniem obniżenia ceny towaru albo odstąpienia od umowy z tytułu rękojmi. Skoro jest to już kolejna reklamacja towaru to sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi uwzględnienia takiego żądania, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy wcześniejszych żądaniach złożonych przez konsumenta. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 czerwca 2021 13:23 Zmodyfikowano dnia: 7 czerwca 2021 13:23 Obejrzało: 12 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.