sprzedaż internetowa,prawa konsumenta

Pytanie z dnia 02 września 2019

Witam Serdecznie,

Mógłbym liczyć na darmową poradę prawniczą?
Jeśli jest możliwa taka pomoc, byłbym bardzo Państwu wdzięczny.

Mam kilka pytań odnośnie praw konsumenta i sprzedawcy przy sprzedaży internetowej, szczególnie interesuje mnie prawo do zwrotu towaru.
Zamierzam sprzedawać jako firma (zarejestrowana działalność gospodarcza, forma opodatkowania - ryczałt ewidencjonowany, zwolniony z VAT) w internecie odzież używaną oraz końcówki serii i odzież z wyprzedaży (tzw. outlet) na 3 platformach - własny sklep, olx.pl i Marketplace Facebooka, i tu chciałem dokładnie dowiedzieć się jak wygląda prawo do zwrotu, zależnie od stanu odzieży.

Jeśli sprzedaję odzież używaną przez internet, niezależnie od kanału sprzedaży(własny sklep lub olx.pl), to rozumiem, iż prawo zwrotu w tym przypadku nie obowiązuje, ze względu na to, iż to odzież używana? Dobrze to rozumiem?

Natomiast jak się sprawa ma w przypadku sprzedaży odzieży z końcówek serii i wyprzedaży (czyli de facto są to rzeczy nowe)? Tutaj już obowiązuje normalne, pełne prawo zwrotu konsumenta (14 dni na zwrot, za który konsument nie ponosi kosztów, gdyż sprzedawca zwraca należność za towar oraz za najtańszą przesyłkę) ? Czy są jakieś szanse, okoliczności na legalne ominięcie prawa zwrotu w przypadku sprzedaży takich rzeczy?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.