sprzedaż internetowa

Pytanie z dnia 20 lutego 2019

dzien dobry,
mam problem z platformą do zakupu zdjęć przez internet - X. 6.02.2017 roku kupiłam od nich 1 lub 2 zdjęcia. Dało się to zrobic przez wykupienie rocznej subskrypcji. Dostała wówczas wiadomość email potwierdzający zakup i otrzymanie przez nich płatności. Produkt nazywał się: 365-dniowa subskrypcja na Licencji rozszerzonej z 2 pobraniami: €159.00. W lutym 2019 zauważyłam, że znowu pobrali mi z karty kredytowej tę kwotę, mimo że nigdy więcej nic juz od nich nie kupowałam. Zwróciłam się do nich z prośba o wyjaśnienie i od razu się z tego wycofali, oddali mi pobrane pieniądze na konto. Sami wyłączyli też automatyczne odnawianie się subskrypcji (o tym, że było włączone coś takiego, nie miałam pojęcia). Sprawdziłam historię karty i okazało się, że rok temu tez pobrali mi ww. kwotę. Tylko tej już nie mogą zwrócić, ponieważ "To było ponad rok temu i nasz system nie przetwarza opłat sprzed roku". Rozumiem, że częściowo jest to wynik mojego niedopatrzenia, że nie zauważyłam obciążenia karty rok temu, ale to, co ,mnie zastanawia to, to, że po tym pobraniu nie otrzymałam od nich żadnej informacji o obciążeniu karty ani żadnej faktury (ani mejlem ani pocztą). Oczywiście po zalogowaniu na profilu X te faktury gdzieś tam są, ale czy oni nie mieli obowiązku wysłać ich do mnie bezpośrednio? Do kogo mogę to zgłosić? Do Rzecznika Praw Konsumenta? Czy mogę się powołać na jakieś przepisy dotyczące sprzedaży internetowej?
Serdecznie z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Anna

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.