Roszczenie bankowe. Opinia arbitra bankowego.

Pytanie z dnia 28 sierpnia

To samo roszczenie w tej samej sprawie?

Arbiter Bankowy rozpatrzył mój wniosek i nie przyznał mi racji.
Wydał orzeczenie. Zgodnie z Regulaminem, Arbiter Bankowy nie rozpoznaje spraw o to samo roszczenie, jeśli ta sprawa już była rozpoznawana.

Jednak pojawiły się inne okoliczności, dowody, fakty. We własnym zakresie zleciłem ekspertyzę biegłego sądowego informatyka. Jego opinia diametralnie zmienia ustalenia, to, co zaszło i spowodowało utratę środków wskutek nieautoryzowanej transakcji. Na tyle, że ustalenia faktyczne Arbitra były błędne - m.in, że kliknąłem w fałszywy link i podałem dane do logowania na fałszywej stronie. Arbiter nie dał wiary, że zainfekowany był telefon i po uruchomienia własnej aplikacji IKO na tym telefonie włączył się trojan bankowy o nazwie Cerberus, który wyświetlił tak samo wyglądającą stronę banku, gdzie wpisałem dane do logowania. Ponieważ kliknąłem w swoją aplikację, a strona wyglądała tak samo, a ja nie muszę odróżniać detali, bo jestem tylko zwykłym użytkownikiem, miałem prawo nie zwrócić na to uwagi. Czy pozostaje mi tylko droga sądowa o zapłatę/zwrot nieautoryzowanych transakcji, czy mogę złożyć nowy wniosek do Arbitra Bankowego i twierdzić, że jest to nowe roszczenie? Czy zmiana stanu faktycznego będąca podstawą wydania orzeczenia Arbitra tworzy nowe roszczenie, czy nadal jest to to samo?

Rozumiem. Zasadniczo, ponowne złożenie wniosku do Arbitra Bankowego jest ryzykowne. Regulamin wyklucza "to samo roszczenie". Kluczowe jest, czy nowa ekspertyza biegłego doprowadzi do zasadniczej zmiany podstawy faktycznej roszczenia. Jeśli ekspertyza obala ustalenia Arbitra co do przyczyny utraty środków (np. brak kliknięcia w fałszywy link), argument o "tym samym roszczeniu" może być słaby. Niemniej jednak, Arbiter może odrzucić wniosek formalnie. Najbezpieczniejsza wydaje się droga sądowa. Zapraszam do dalszego kontaktu, aby omówić strategię procesową.

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 sierpnia 2025 15:08 Zmodyfikowano dnia: 31 sierpnia 2025 15:08 Obejrzało: 3 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Prosze udać sie z dokumentami po poradę, bo bez dokumentów nie ma możliwości należycie doradzić.

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 września 2025 20:28 Zmodyfikowano dnia: 1 września 2025 20:28 Obejrzało: 1 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.