Reklamacja zakupionego towaru.

Pytanie z dnia 14 stycznia 2022

Zakupiłam zlew ceramiczny w sklepie ........ . Przy odbieraniu z magazynu nie sprawdziłam go a Pan który mi go dał też nie sprawdził. Był w kartonie. Pojechaliśmy do domu i po dwóch dniach chcieliśmy zamontować. Okazało się że po wyjęciu z kartonu jest on uszkodzony . Zawieźliśmy go z powrotem a oni po kilku dniach powiedzieli że nie uwzględnią reklamacji . Czy mam jakąś szanse aby wywalczyć od nich dobry zlew?

Witam, Jeśli zakupiła Pani uszkodzony towar w sklepie stacjonarnym, lecz odbierając z magazynu nie sprawdziła Pani jego stanu, czyniąc to dopiero w domu, to nie oznacza, że automatycznie utraciła Pani prawo do złożenia reklamacji. Zgodnie z art. 556[2] k.c. jeżeli wada fizyczna towaru zakupionego przez konsumenta została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. Domniemanie istnienia wady w chwili wydania towaru kupującemu oznacza, że to po stronie sprzedawcy spoczywa obowiązek wykazania, że towar w chwili sprzedaży nie był uszkodzony. W przeciwnym wypadku kupującemu przysługuje prawo domagania się wymiany rzeczy na wolną od wad, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Inaczej natomiast rzecz się ma z zakupem towaru dokonanym przez przedsiębiorcę (nie konsumenta), który to powinien zbadać rzecz przy zakupie i w przypadku wykrycia wady niezwłocznie zawiadomić o niej sprzedawcę. Jeśli tego nie uczyni, to ciężar udowodnienia, że wada towaru istniała w chwili zakupu obciąża kupującego. Polecam zgłosić reklamację na piśmie (ewentualnie drogą mailową), opisując okoliczności zakupu i wykrycia wady oraz załączając fotografię uszkodzeń, a w przypadku odmowy uznania reklamacji przez sprzedającego, przysługuje Pani prawo dochodzenia swoich praw przed sądem. Można też złożyć skargę do Rzecznika Praw Konsumenta. W przypadku pytań służę pomocą. Pozdrawiam, adw. Julita Bylicka www.kancelariadlabiznesu.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 stycznia 2022 12:07 Zmodyfikowano dnia: 18 stycznia 2022 12:07 Obejrzało: 206 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, można próbować. Mogę pomóc. Zapraszam do kontaktu: gola@danielgola.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 stycznia 2022 14:50 Zmodyfikowano dnia: 19 stycznia 2022 14:50 Obejrzało: 206 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.