reklamacja z powodu uszkodzenia

Pytanie z dnia 18 kwietnia 2019

Dzień dobry

Mamy problem z klientem, sprzedaliśmy fabrycznie nowy telewizor innej firmie, sprzęt został wysłany przewoźnikiem DPD, klient sprzęt odebrał.
Po dwóch tygodniach klient rozpakował i zamontował TV na uchwycie ściennym i przesłał nam zdjęcie TV z uszkodzoną matrycą
i poprzez email złożył reklamację z powodu uszkodzenia
mechanicznego. Zażądał zwrotu ceny i oświadczył, że dopiero jak dostanie zapłaconą kwotę to zwróci nam TV:
"Dzień dobry,
zgodnie z Pana sugestią poprosiliśmy LG o ekspertyzę, z której jednoznacznie wynika, że powstało uszkodzenie mechaniczne, którego nie obejmuje gwarancja.

W załączeniu przesyłam maila od LG. Uszkodzenie mechaniczne nie powstało z naszej winy.

W związku z powyższym proszę o zwrot pieniędzy a ja w zamian odeślę uszkodzony telewizor.

Jeżeli nasza prośba nie zostanie przez Pana spełniona będziemy zmuszeni wejść na drogę prawną."



Odpowiedziałem mailowo, przyjmując, że uszkodzenie powstało w czasie transportu,a nie że klient je spowodował, np. w trakcie rozpakowania, czy montażu:


"Dzień dobry

Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji.
W przypadku reklamacji dotyczących uszkodzenia mechanicznego sprzętu podczas transportu do rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika
niezbędny jest protokół szkody sporządzony jeszcze w obecności kuriera firmy DPD podczas odbioru telewizora u Państwa
dodatkowo poproszę o zdjęcia kartonu telewizora - w szczególności - przód i tył oraz cztery narożniki kartonu oraz skan podpisanego przez Państwa listu przewozowego DPD.


dziękuję i pozdrawiam

Dawid Kozak"

nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, więc po paru dniach wysłałem kolejny email, na który
firma również nie odpisała:

Dzień dobry

Nadal nie dosłali mi Państwo dokumentacji o którą prosiłem w dn. 2/04/2019
W związku z tym informuję, że w celu uzyskania odszkodowania muszą
Państwo sami złożyć reklamację w firmie DPD.
Podkreślam, że w sytuacji uszkodzenia mechanicznego telewizora powstałego w transporcie jest to jedyna możliwość
uzyskania przez Państwa firmę odszkodowania, ponieważ my nie ponosimy odpowiedzialności
za uszkodzenia powstałe po wydaniu sprzętu kurierowi DPD.

pozdrawiam

Dawid Kozak"

a przed upływem 14 dni od złożenia reklamacji pismo kurierem do siedziby firmy. Pismo w załączeniu.
W międzyczasie my otrzymaliśmy od kancelarii pismo o odstąpieniu od umowy z rękojmii.

Uprzejmie proszę o informację, w jakiej sytuacji jesteśmy, czy jest sens walczyć narażając się na koszty?
Cena TV jest niska 1099pln, ale nie ma powodów, żebyśmy ponosili niepotrzebne koszty.

Dodam, że przed wysyłką w dn. 19/03/2019 TV wyciągneliśmy z kartonu i zrobiłem zdjęcia wyłączonego ekranu - 5 szt.,
ale do tej pory nie informowałem o tym klienta.


pozdrawiam



Dawid

Dzień dobry, jeśli sytuacja wynika tak, jak opisano powyżej, to oczywiście jest szansa powalczyć, ale bez zapoznania się z całą Państwa korespondencją i pismem kupującego, zawierającym oświadczenie o odstąpieniu od umowy, nie sposób tego potwierdzić. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 kwietnia 2019 13:40 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2019 13:40 Obejrzało: 303 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.