Reklamacja przez przedsiębiorcę

Pytanie z dnia 11 października 2019

Prowadzę działalność gospodarczą i zamówiłam papier firmowy (500 kartek). Zamówienie złożyłam w tej samej firmie, w której kupowałam poprzednio. Zamówienie powieliłam. Tym razem papier ma kolor żółtawy, zamiast białego. Różnicę w kolorze widać gołym okiem. Dodatkowo na niektórych kartkach papieru widać zagniecenia. Przy reklamacji sklep zobligował się wymienić zagniecione kartki, lecz stwierdził, że kolor jest w normie i nie będą oddawać pieniędzy lub go wymieniać. Czy istnieją przepisy, które określają kolor papieru do druku i czy mam szansę odzyskać pieniądze, ponieważ żółty papier nie jest najlepszą wizytówką firmy. Chciałabym rozwiązać ten problem i upewnić się jak na przyszłość zapobiec takiej sytuacji.
Pozdrawiam,
Zuzanna

Dzień dobry, przepisy które tu będą wchodzić w grę dotyczą po prostu umowy sprzedaży i ogólnie wykonania zobowiązań. Jeśli ma Pani potwierdzenie zamówienia a towar różni się istotnie od zamówionego to można odstąpić od umowy jeśli firma odmawia wymiany. Chce Pani podesłać dokument? W razie potrzeby proszę o kontakt tel: 694 903 756, lub mail: michal@burtowy.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 października 2019 10:25 Zmodyfikowano dnia: 14 października 2019 10:25 Obejrzało: 268 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Żadne przepisy nie regulują koloru papieru. Natomiast przepisy regulują, że wykonanie ma być zgodne z zamówieniem. Jeżeli kolor jest inny niż poprzedni to nie zostało wykonane zobowiązanie i powinni wymienić.

Odpowiedź nr 2 z dnia 14 października 2019 11:34 Zmodyfikowano dnia: 14 października 2019 11:34 Obejrzało: 268 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.