Reklamacja obuwia.

Pytanie z dnia 24 marca 2020

Witam, chciałabym zareklamować buty sportowe, ze skóry licowej. Wiem jak się to skończy, odrzuceniem reklamacji. Na butach pojawiły się pęcherze. Po sezonie je wyczyściłam i schowałam w pudełko, teraz gdy je wyjęłam zauważyłam wade. Buty zostały kupione rok temu, przyszły do mnie na początku kwietnia. Mogę liczyć na poradę jak prawidłowo napisać reklamacje, żeby ta została rozpatrzona pozytywnie? Już od początku pojawiły się chody, pracownik sklepu internetowego każe mi opłacić koszty wysyłki produktu do reklamacji. Mimo, że w regulaminie sklepu nie ma takiej informacji.

Proponuję skorzystać z rękojmi za wady. Jeżeli wada wystąpiła w ciągu roku od zakupu, a kupiła Pani buty jako konsument, to zastosowanie znajdzie domniemanie, że buty były już wadliwe w chwili zakupu. Warto więc powołać się na to domniemanie. Ponadto należy opisać, na czym polega wada i że wynikła z przyczyny tkwiącej w towarze w chwili zakupu. Ponadto, to sprzedawca ponosi koszty towaru dostarczanego celem reklamacji.

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 marca 2020 21:23 Zmodyfikowano dnia: 24 marca 2020 21:23 Obejrzało: 237 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry co do zasady koszty odsyłki są po stronie kupującego. W przypadku uznania reklamacji, powinny zostać zwrócone. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 marca 2020 12:56 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2020 12:56 Obejrzało: 233 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.