reklamacja kosmetyków

Pytanie z dnia 02 marca 2019

Dzień dobry, prowadzę sklep z kosmetykami. Pod koniec ubiegłego roku klientka zakupiła u mnie krem do twarzy, wcześniej dostała gratis próbki tego samego kremu do przetestowania. Po dwóch miesiącach wróciła z reklamacją, twierdząc że jest uczulona na mieszaniny zapachowe i ten krem ja uczula. Przyjęłam reklamację i przekazałam informację producentowi kremu. Producent otworzył procedurę działania nieporządanego kosmetyku, klientka dostała formularz do wypełnienia. Reklamacja została uznana, klientka domaga się zwrotu pieniędzy. Kto powinien jej zwrócić pieniądze? I czy przy procedurze działań nieporządanych sprzedawca ma obowiązek pośredniczyć pomiędzy osobą odpowiedzialną za kosmetyk a klientką?
Pozdrawiam
Renata Chmielewska

Witam, generalnie to sprzedawca jest odpowiedzialny za zwrot pieniędzy, a potem ma prawo do wyrównania szkody od producenta. Proszę proces wzajemnego rozliczenia umówić z producentem. W procedurze działań niepożądanych sprzedawca raczej nie powinien brać udziału, bo to sprawa pomiędzy producentem a osobą użytkowującą rzecz, natomiast sprzedawca może/powinien pomagać w ustaleniu faktu sprzedaży i pochodzenia rzeczy. W razie pytań lub wątpliwości, namawiam do współpracy. Pozdrawiam, Grzegorz Kantecki

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 marca 2019 12:16 Zmodyfikowano dnia: 4 marca 2019 12:16 Obejrzało: 817 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, to na sprzedawcy ciąży obowiązek rozstrzygnięcia reklamacji i ewentualnego zwrotu środków klientowi. Niemniej, zgodnie z Kodeksem cywilnym posiada Pani możliwość regresu-żądania zwrotu środków od podmiotu, który sprzedał Pani wadliwy produkt.

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 marca 2019 13:33 Zmodyfikowano dnia: 4 marca 2019 13:33

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.