Pytanie z dnia 30 kwietnia 2018

Prowadzę sklep na Allegro i nie doszło do transakcji z mojej winny gdyż nie miałem takiej ilości jaką zamawiał klient. Poinformowałem klienta o tym fakcie i klient zrezygnował z zakupu. Wystąpiłem do allegro o zwrot prowizji ale dostałem odmowę i wyjaśnienie :
W przypadkach, gdy nie dochodzi do finalizacji Transakcji z przyczyn leżących po stronie
Sprzedającego (takich jak np. brak dostępności sprzedawanego Towaru, brak wariantu danego Towaru w ramach Oferty, rezygnacja Kupującego z powodu zbyt długiego oczekiwania na Towar, uszkodzenie w transporcie lub przed wysyłką, wysłanie Towaru niezgodnego z opisem, reklamacja itp.), rabaty transakcyjne (zwroty prowizji) nie są uznawane przez Allegro za uzasadnione.

Bardzo mi przykro, ale w tej sytuacji nie będę mogła przyznać Panu rabatu transakcyjnego.
Czy w takiej sytuacji faktycznie nie należy mi się zwrot prowizji i czy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami że naliczana jest prowizja od transakcji która nie doszła do skutku?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.