Pytanie z dnia 06 lipca 2019

Prowadzę działalność gospodarczą. Firma zajmuje się transportem międzynarodowym. Zawarłem zlecenie transportowe z polską spedycją. Zlecenie dotyczyło dostawy usług poza terenem PL, więc fracht został wyceniony w walucie EUR (faktura również wystawiona w EUR + w przeliczeniu na PLN). Jednakże na zleceniu (umowie między mną a spedycją) istnieje informacja, iż pomimo waluty EUR wypłacą oni wartość usługi w PLN z dnia poprzedzającego dzień dostarczenia usługi. Spedycja wypłaciła pieniądze w walucie EUR, a ja jestem sporo stratny z powodu niekorzystnego przewalutowania przez bank (nie podałem na FV konta walutowego, ponieważ mieli zapłacić w PLN...). Próby kontaktu z firmą kończą się twierdzeniami, że nie poczuwają winy. Czy w jakiś sposób mogę wyegzekwować pieniądze, które straciłem na niekorzystnym przewalutowaniu? Firma nie wywiązała się należycie z umowy, ponieważ na zleceniu wyraźnie widniała informacja, iż wypłat a nastąpi w PLN, a nie w EUR.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Dzień dobry, sprawa wymaga analizy dokumentów oraz korespondencji.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 lipca 2019 15:46 Zmodyfikowano dnia: 8 lipca 2019 15:46 Obejrzało: 494 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.