Porada w sprawie naprawy auta.

Pytanie z dnia 30 sierpnia 2022

Witam.
Mąż prawie 2miesiace temu wstawił samochód do mechanika w celu naprawy nadwozia/zawieszenia, dodam że auto było sprawne i dojechało do warsztatu o wlasnych siłach. Po kilku dniach mechanik zadzwonił że auto nie odpala ale rozciol mu podwozie, ale nie może pospawać jak nie odpala i on nie wie co mu jest i że elektryk dostępny będzie za około 2-3tyg. I że zadzwoni jak już będzie wiadomo co się stało. Po 4tyg.mechanik wciąż się nie odzywał więc sama do niego zadzwoniłam zniecierpliwiona. Powiedział że elektryk był tydzień temu i że miał zadzwonić ale chyba zapomniał. Że w samochodzie padł prawdopodobnie aparat zapłonu. Powiedziałam mu wtedy że jeżeli znajdzie taki do 500zl łącznie z dostawą(bo rzekomo w okolicy niema części do naszego auta) to niech się nie Wacha i zamówi bo zależy nam na czasie. Po kolejnym tygodniu znów sama do niego zadzwoniłam,ponieważ mechanik się nie odzywał. Powiedział że część już przyszła i dzień wcześniej ja zamontował ale nie pali na wszystkich zaworach i że sprawdzi to do soboty i zadzwoni. Nie zadzwonił, czekałam do kolejnego po sobocie wtorku tj.dzis. powiedział że nie zaglądał do niego bo ma inne auta umówione i niema czasu. Odpowiedziałam że w takim razie ma czas do piątku do 16 na pospawanie auta tak żeby moglo wyjechać o własnych siłach jak i przyjechało. Nakrzyczał na mnie przez telefon że on pod presją nie będzie robił w takim razie nic i mam se wziąć lawetę i zabierać auto bo samo nie wyjedzie.
Proszę o pomoc co w tym wypadku powinnam zrobić? Jechać w piątek i zamówić lawetę + policję żeby sporządziła notatkę że auto oddane zostało niezdatne do urzytkowania? Czy jak to powinnam rozegrać? Będę musiała auto i tak wstawic do innego mechanika żeby zrobił to czego nie chciał skończyć ten mechanik,co wiąże się z dalszymi kosztami... Czy o ich zwrot mam prawo domagać się od pierwszego mechanika?
Dodam że nie sporządziliśmy żadnej umowy na piśmie jak zostawialiśmy auto, zleciliśmy co ma zrobić i zaznaczyliśmy żeby dzwonił ze wszystkim co będzie nie tak lub jak będzie usunięta usterka. Wszystko ustnie.
Z góry bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie.
Weronika

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.