Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży.

Pytanie z dnia 22 października 2019

Dzień dobry,
21.09.2019 sprzedałem używany 23 letni ciągnik, który w moim posiadaniu był 12 lat. Podczas sprzedaży kupujący był na jeździe po polu, zaproponowałem mus sprawdzenie sprzętu z maszyną ale odmówił. Poinformowałem go o niedziałającym regulatorze ciśnienia, o tym, że do tej pory stosowane było obejście za pomocą dławika i przez to obniżyłem jeszcze cenę sprzedaży ale informacji tej nie zamieściłem w umowie. Sprzęt w momencie odbioru był w pełni sprawny i nie było z nim, żadnych problemów, kupujący mierzył również ciśnienie i dokładnie oglądał sprzęt, w umowie również zawarty był zapis że nie wnosi żadnych zastrzeżeń co do stanu technicznego ale bez wyłączenie rękojmi. W tej chwili kupujący nęka mnie telefonami, grozi pozwem o wadę zatajoną bo Pan w sklepie powiedział mu, że trzeba część wymienić jeśli nie chce używać dławika. Kupujący oskarża mnie o celowe zatajenie, mimo, że przy moim synu jasno mówiłem o tej niedziałającej części, żąda pokrycia kosztów nowych części. Straszy mnie sądem i staje się coraz bardziej natarczywy, wypisuje smsy i wydzwania. Proszę o radę co zrobic w tej sytuacji?

Dzień dobry, dla dokładnej oceny sytuacji konieczne jest zapoznanie się z umową sprzedaży. Niemniej prawdopodobnie trzeba będzie wysłać oficjalną odpowiedź ze wskazaniem dlaczego kupujący nie może z tego tytułu dochodzić żadnych roszczeń. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 października 2019 12:41 Zmodyfikowano dnia: 23 października 2019 12:41 Obejrzało: 229 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, jeżeli kupujący wiedział o istnieniu wady w momencie zakupu, wówczas nie ponosi Pan odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Oczywiście w razie ewentualnego sporu sądowego trzeba będzie to udowodnić (np. zeznaniami Pana syna powołanego na świadka). Ponadto należy zauważyć, iż wcale zgłaszana usterka nie musi być wadą – ciągnik jest wiekowy, a odpowiedzialność z tytułu rękojmi nie dotyczy takich usterek, które są normalnym następstwem prawidłowego używania ciągnika. Wiadomym jest bowiem, że sprzęt z upływem czasu starzeje się i pewne części eksploatacyjne wymagają po prostu wymiany. Jeżeli kupujący nadal będzie Pana nękał telefonami, warto poprosić go o skierowanie żądania na piśmie, do którego ze spokojem mógłby się Pan ustosunkować również na piśmie. Dalsze nieuzasadnione nękanie możne traktować także jako naruszanie Pana dóbr osobistych. W razie skierowania pozwu istnieje możliwość opracowania strategii obrony dla Pana i poprowadzenia sprawy. Proszę o bezpośredni kontakt z moją osobą. Z uszanowaniem, Michał Muchowicz - radca prawny (m.muhowicz@ksiazkiewicz-muchowiz.pl; 793 66 77 75).

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 października 2019 13:39 Zmodyfikowano dnia: 23 października 2019 13:39 Obejrzało: 227 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.