Odrzucona reklamacja.

Pytanie z dnia 13 listopada 2020

Witam,
W 13 miesiącu użytkowania zepsuły nam się szczoteczki sonicznej xiomi (przestały działać z dnia na dzień). Ten sam model, kupione w dwóch różnych sklepach internetowych w podobnym czasie. Jeden sklep zwrócić pieniądze, bez problemu. Drugi odrzucił reklamacje gdyż powołuje się na zapis w regulaminie wewnętrznym iż na szczoteczki przysługę 12 miejscy reklamacji. Od dobrych kilku lat używam szczoteczek elektrycznych lub sonicznych i zawsze przysługiwał mi 24 miesięczny okres gwarancji. Czy sprzedający mógł sobie skrócić okres gwarancji i powoływać się na bezprawny regulamin wewnętrzny, który przecież reguluje kodeks cywilny.
Co mogę zrobić w tej sprawie. Bardzo proszę o poradę.

Dzień dobry, okres gwarancji jest ustalany przez gwaranta w karcie gwarancyjnej. Gwarancja to nie rękojmia. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2020 12:45 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2020 12:45 Obejrzało: 287 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sz.P Przepisy wewnętrzne nie maja tu żadnego znaczenia decyduje unormowanie zawarte w art 568 kodeksu cywilnego i na ten artykuł należałoby się powołać. Art. 568. Przedawnienie roszczeń z tytułu rękojmi § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu. § 2. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminów określonych w § 1 zdanie pierwsze. § 3. W terminach określonych w § 2 kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady. § 4. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących kupującemu z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. § 5. Przepis § 4 stosuje się odpowiednio do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących kupującemu, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji. § 6. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił. Radzę złożyć reklamację w oparciu o przepisy regulujące rękojmię za wady art 556 i następne kc. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 13 listopada 2020 13:24 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2020 13:24

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.