Odpowiedzialność firmy kurierskiej za uszkodzony towar w transporcie.

Pytanie z dnia 15 września 2021

Witam mam taki problem wysłałam porcelanę firma kurierska niestety doszła do pani klientki uszkodzona umówiłyśmy się ze zwrócę jej 200zl za te szkody zgodziła się. I ona i ja jesteśmy osobami fizycznymi nie firmami. Porcelana była rzeczą używana. Następnego dnia dostaje SMS ze pani chce więcej pieniędzy a jak nie to zgłasza na policję poprosiłam aby wezwała kuriera i spisała protokół szkody ona się na to nie zgadza bo twierdzi ze nie dostanie więcej pieniędzy. Porcelana została potłuczona przez firmę kurierska. Co z tym zrobić rzada odemnie jeszcze 650zl z czym wartość tych rzeczy za które ona zapłaciła wynosi 3000. Paczki były ubezpieczone.

Szanowna Pani, odbiorca przesyłki powinien ją sprawdzić i zgłosić reklamację firmie kurierskiej. Pani natomiast powinna podać wszystkie możliwe dane do dochodzenia roszczenia. Jeżeli Pani oczekuje zwrotu pieniędzy powinna zwrócić otrzymany przedmiot - nawet jeśli jest potłuczony. Po za tym odbiorca powinien zabezpieczyć jakieś dowody na okoliczność tego, że porcelana przyszła potłuczona (np. zdjęcia). Warto też mieć na uwadze art. 548 k.c. i moment przejścia ryzyka na kupującego. Moim zdaniem ryzyko przeszło w momencie przekazania rzeczy przewoźnikowi. Tutaj nic bym nie płacił i oczekiwałbym wiekszej współpracy z kupującą. Pozdrawiam, Adrian Sylwanowicz. Dziękuję za pozytywną opinię.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 września 2021 12:17 Zmodyfikowano dnia: 15 września 2021 12:17 Obejrzało: 271 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry W momencie pokwitowania odbioru paczki bez zastrzeżeń wygasa prawo do reklamowania usługi oraz żądania odszkodowania. Wyjątkiem jest sytuacja w której opakowanie nie nosi śladów zniszczenia, a uszkodzona jest jego zawartość. Należy to zgłosić firmie kurierskiej w terminie do 7 dni od momentu odebrania przesyłki W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. radca prawny A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 września 2021 12:53 Zmodyfikowano dnia: 15 września 2021 12:53 Obejrzało: 270 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.