Niedotrzymanie terminu dostawy przez Sprzedającego

Pytanie z dnia 07 grudnia 2018

Witam serdecznie!
Mam pytanie, a nie do końca wiem, gdzie się z tym zwrócić.
Jestem fotografem i prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą.
24 listopada narzeczony złożył zamówienie poprzez Facebook na suknie do sesji ciążowych na moje dane, na moją firmę. Składając zamówienie pytał czy da radę zrobić tak by suknie dotarły do nas 6 grudnia, Pani powiedziała, że tak. Zamówienie opłacone i czekamy.

6 grudnia kiedy paczka miała być u nas u tej Pani pojawia się informacja, iż jest chora i wszystkie paczki zostaną wysłane później. Wręcz pewni, że nas to nie dotyczy, gdyż paczka powinna zostać wysłana najpóźniej wczoraj i nikt też się z nami nie kontaktował, że się nie udało... Jednak dla świętego spokoju kontaktujemy się z Panią, czy na pewno nasza paczka wyszła wczoraj i jakim kurierem.
W odpowiedzi dostajemy 'kurier wczoraj nie przyjechał, bo ma zbyt dużo zamówień i odbierze paczkę dzisiaj (czyli 6.12). Problem jest taki, że suknie były nam potrzebne na 6.12, gdyż tego dnia umówiliśmy sesje brzuszkową. Klientka była poinformowana jakie otrzyma suknie podczas sesji (kolory i model), a tu się okazuje, że paczki nie będzie.

Skontaktowaliśmy się z naszą klientką celem przełożenia sesji na następny dzień mówiąc, że suknie do nas nie dotarły 6.12 i będą 7.12. By klientka się zgodziła i by nie robiła problemów, postanowiliśmy obniżyć jej koszt sesji o wpłacony wcześniej zadatek. Pani się zgodziła.

Caly dzień (6.12) próbowaliśmy otrzymać nr do śledzenia przesyłki (Pani nie odbierała naszych telefonów, a na wiadomości odpisywał średnio co 3-4h)
Az w końcu dostaliśmy o godzinie 20:00 informacje ze paczka jest w sortowni dpd i nr przesyłki. Problem jest taki, że sprawdzając nr przesyłki widnieje informacja 'Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nie nadana' z godziny 19:57! Co oznacza, że paczka nie zostanie wysłana tego dnia.
Pani twierdzi, że jest chora i nie mogła wydać kurierowi paczki więc poprosiła męża żeby zawiozl ja do punktu dpd. I na tym kontakt się urwał.

Dzisiaj mamy przełożoną sesje, a sukni nie otrzymamy, ponieważ dopiero dzisiaj prawdopodobnie zostanie ona wyslana.

Pytanie jest takie, czego mogę w takiej sytuacji żądać? Skoro zamówienie było składane na firmę. Czy jedyne co mogę to zrezygnować z zamówienia, ponieważ Pani nie wyrobiła się w terminie?

A co z tym, że w ramach rekompensaty dałam mojej klientce zniżkę w wysokości zadatku?
I najprawdopodobniej będę zmuszona wykonać sesję nie pobierając od klientki żadnej opłaty, gdyż nie mam dla niej sukien. O ile ona w ogóle będzie chciała jeszcze sesję wykonać.


Czego mogę zadać od firmy u której zamówiłam suknie? Czy mogę się ubiegać o częściowy zwrot kwoty, którą zapłaciłam za nie?

Pozdrawiam,
Kamila

Dzień dobry, może Pani dochodzić odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy (art. 471 KC). Szkodą będzie nie tylko wynagrodzenie zapłacone firmie, ale przede wszystkim utracony zarobek (sesja ciążowa), jak i inne koszty poniesione przez Panią i związane z niedotrzymaniem terminów przez dostawcę sukienek. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 grudnia 2018 11:47 Zmodyfikowano dnia: 10 grudnia 2018 11:47 Obejrzało: 2571 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani. Jeżeli udowodnimy, iż druga strona wiedziała o tym, że suknie są potrzebne na konkretny dzień to oprócz prawa do odstąpienia od umowy (i wtedy wpłacone kwoty winny zostać w całości zwrócone i suknie będzie można zamówić u innego dostawcy) można będzie pozwać drugą stronę za powstałą szkodę - tj. kwoty które straciła Pani z powodu niewykonania zlecenia.

Odpowiedź nr 2 z dnia 10 grudnia 2018 20:12 Zmodyfikowano dnia: 10 grudnia 2018 20:12 Obejrzało: 2571 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.