Pytanie z dnia 13 sierpnia 2018

Nasza firma zajmuje się sprzedażą sprzętu komputerowego. Chcielibyśmy nabyć dużą dostawę sprzętu komputerowego od firmy z Polski, wiemy, że sprzęt ten został sprowadzony z Chin. Czy mimo tego, że nabywamy sprzęt od polskiej firmy po naszej stronie leżą jakieś obowiązki związane z weryfikacją czy firma, od której nabywamy sprzęt dopełniła obowiązków celnych oraz związanych z ustawą o zużytym sprzęcie elektronicznym (szczególnie chodzi o kwestie związane z wprowadzeniem tego sprzętu od obrotu). Oprócz odpowiedzi na powyższe pytanie zależałoby nam również na uzyskaniu bardziej kompleksowej, odpłatnej pomocy prawnej związanej z zagadnieniami dotyczącymi sprzętu elektronicznego.

Proszę o kontakt w tej sprawie.

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 sierpnia 2018 15:13 Zmodyfikowano dnia: 13 sierpnia 2018 15:13 Obejrzało: 234 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowni Państwo, odpowiedź na pytanie wymaga głębszej analizy przedstawionego przez Państwa stanu faktycznego. Pobieżnie jednak wskazać należy, że w przypadku nabywania towaru przez podmiot polski to na nim spoczywa obowiązek sprowadzenia, sprawdzenia zgodności z zamówieniem, odprowadzeniem wszelkiego rodzaju świadczeń publicznoprawnych. W razie pytań zapraszam do kontaktu 600365228.

Odpowiedź nr 2 z dnia 13 sierpnia 2018 22:19 Zmodyfikowano dnia: 13 sierpnia 2018 22:19 Obejrzało: 231 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.