Naruszenie ochrony danych osobowych

Pytanie z dnia 19 grudnia 2018

Witam,
Podejrzewamy, że nasz klient albo my padliśmy ofiarą oszustwa. Otóż otrzymał on z adresu email naszego pracownika wiadomość z informacją o zmianie konta bankowego i na to konto przelał pewną kwotę pieniędzy. Nadmienię że żadna korespondencja nie była prowadzona. Są dwie opcję. Albo zaatakowany został system pocztowy klienta albo nasz. Czy w obu tych przypadkach należy złościć naruszenie danych osobowych czy tylko w przypadku ataku na nasz system?

Dzień dobry, jeśli doszło do przestępstwa oszustwa, to należy poinformowac Policję, która ustali jego okoliczności (niezależnie od tego, kto padł jego ofiarą - nie jest to przestępstwo wnioskowe). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 grudnia 2018 15:34 Zmodyfikowano dnia: 19 grudnia 2018 15:34

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.