naprawienie szkody,zapłata za szkodę

Pytanie z dnia 18 kwietnia

Witam. Sytuacja moja jest taka że córka uderzyła kamieniem w auto i powstała mała rysa którą poszkodowany naprawił na własny koszt i wysłał mi fakturę udokumentowującą tą naprawe. Pan oczekuje odemnie zapłaty w ciągu 2 dni. Stąd moje pytanie czy mam jakiś czas na uregulowanie takiej już zapłaconej faktury ?

Generalnie nie ma przepisu wyznaczającego konkretny termin oprócz wskazania, iż żądanie należy spełnić po wezwaniu do tego. W tej konkretnej sytuacji przy założeniu, że nie jest kwestionowana wysokość tej faktury to sugeruję wysłać list czy też emaila w którym zaproponowany zostanie nowy termin spełnienia świadczenia np. w ratach. Jeżeli druga strona się nie zgodzi to pozostanie jej droga sądowa. Pragnę także wskazać, iż po wysłaniu takiej wiadomości będzie trzeba tę kwotę spłacić - będzie to przyznanie się do odpowiedzialności.

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 kwietnia 2019 13:07:38 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2019 13:07:38 Obejrzało: 63 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Witam. Czy była Pani przy zdarzeniu? Jeżeli tak, to czy zostały wykonane zdjęcia? Czy poza fakturą poszkodowany przedstawił opinię, że w inny sposób - tańszy - nie szło tego naprawić? Czy dołączył do faktury dokument przyjęcia auta do serwisu, specyfikację materiałów i robocizny, dokumentację zdjęciową, etc.? Warto to sprawdzić, bo czasami jest tak, że szkoda jest naprawiana najmniejszym kosztem, a potem wystawiana jest faktura na zdecydowanie wyższą kwotę, czasami nawet rażąco wysoką. Poza tym może warto zweryfikować wystawcę faktury - czy w ogóle takie coś wykonywał. Ogólnie ustawa - Kodeks cywilny nie mówi nic o terminach na wykonanie zobowiązania wynikającego z czynu niedozwolonego, popełnionego przez osobę małoletnią. Co do zasady - termin zaproponowany przez poszkodowanego zapewne jest krótki, ale wszystko zależy od danego przypadku - wielkość kwoty na fakturze, zasobność Pani budżetu, etc. Zawsze może Pani napisać do poszkodowanego, że zapłacił Pani, ale np. w ciągu 7 dni czy dłużej. Dla niego będzie to uznanie długu, a dla Pani - dłuższy czas na zapłatę. Zatem obie strony na tym zyskają

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 kwietnia 2019 16:59:26 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2019 16:59:26 Obejrzało: 62 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.