Pytanie z dnia 30 kwietnia 2020

Moje pytanie dotyczy terminu odpowiedzi przez bank na złożoną przeze mnie reklamację za pośrednictwem aplikacji bankowej.
Reklamację złożyłem dnia 27.03.2020r. (piątek), a 06.04.2020r. zostałem poinformowany, że zgłoszenie zostało zakwalifikowane jako reklamacja i po wyjaśnieniu otrzymam odpowiedź, która przyszła do mnie również drogą elektroniczną 28.04.2020r.
W mojej ocenie 30-sto dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji minął z końcem dnia 27.04.2020r.
Czy z powodu ww. sytuacji mam prawo żądać uznania przez bank moich roszczeń?
Z poważaniem
Mateusz

Dzień dobry , Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, zobowiązuje firmy finansowe do udzielenia odpowiedzi na reklamację „bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji”. Jednak termin liczymy od dnia następnego od dnia otrzymania reklamacji. Tym samym bank do godziny 24.00 w dniu 28.04.2020r. mógł Panu wystosować odpowiedz. W razie dalszych pytań lub wątpliwości proszę o kontakt. Pozdrawiam serdecznie adw. Małgorzata Brezdeń.

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 kwietnia 2020 16:54 Zmodyfikowano dnia: 30 kwietnia 2020 17:04

Dzień dobry, rzeczywiście 30 dni minęło 27 kwietnia 2020r. Jeżeli bank rozpoznał reklamację po upływie ustawowego terminu, w takiej sytuacji reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta (art. 8 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym). Pozdrawiam, adwokat Dominika Bołądź

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 maja 2020 13:19 Zmodyfikowano dnia: 1 maja 2020 13:19

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.