Pytanie z dnia 21 października 2018

Mamy samochód Nissan X Trail na przedłużonej 5 letniej gwarancji. Niecały rok temu zapchał się filtr cząstek stałych DPF. Został wyczyszczony w autoryzowanym serwisie podczas rocznego przeglądu, za co oczywiście dokonano opłaty. Po upływie niecałego roku zepsuł się najpierw czujnik kontrolujący stan filtra DPF a następnie zepsuł się filtr DPF, który jak orzeczono jest w skutek tego do wymiany. Naprawa ma kosztować ok. 10000 zł. Serwis Nissana skierował zapytanie do przedstawiciela Nissan Polska i uzyskał odmowę naprawy na gwarancji. Serwisant Nissana potwierdza, że uszkodzenie filtra nastąpiło w skutek uszkodzenia czujnika i tym samym twierdzi, że Nissan Polska powinien uznać naprawę na gwarancji. Niestety Nissan polska odmawia. Trwa to już trzy tygodnie od kiedy zabrano do warsztatu samochód. Co w związku z tym możemy zrobić? Czy w tej sytuacji podjąć się naprawy w autoryzowanym warsztacie na własny koszt a następnie dochodzić roszczeń u przedstawiciela Nissan Polska? Czy jest to do wyegzekwowania?
Prosimy o odpowiedź.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.