Pytanie z dnia 30 stycznia 2018

Kupując przez internet laptop odbierałam go w sklepie. W domu okazało się że po aktualizacji sprzęt się nie włącza. Oddałam laptop do sklepu celem wymiany, jednak w magazynie się na to nie zgodzili. Pani wysłała laptop do serwisu celem ustalenia czy nie zepsułam aktualizacji. Laptop był mechanicznie był idealny. Podobno przysługuje mi 14 dni zwrotu względem umowy na odległość, lecz Pani powiedziała że nie przyjmie zwrotu czekając na ekspertyzę serwisu czy to nie moja wina uszkodzenia. Nie chcę używać absurdalnie gwarancji po słownie jednym dniu! Czy mogę zwrócić towar?

Może Pani od umowy odstąpić. Ale jeśli awaria nastąpiła z Pani winy, to sklep ma roszczenie o zwrot kosztów naprawy. Jednak nie widzę możliwości zepsucia aktualizacji. To jest tylko oprogramowanie i zawsze można je wgrać od nowa.

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 stycznia 2018 21:32 Zmodyfikowano dnia: 31 stycznia 2018 21:32 Obejrzało: 245 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

W przypadku zakupu przez internet przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Nawet jeżeli uznać, że nie odstąpiono od umowy, to w ramach procedury reklamacyjnej sprzedawca zobowiązany jest do ustosunkowania się (merytorycznego) co do zgłoszonej wady w terminie 14 dni - jeżeli tego nie zrobu w tym terminie, to oznacza że uznał reklamację, co daje nam prawo wystąpienia z odpowiednimi żądaniami.

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 lutego 2018 22:58 Zmodyfikowano dnia: 1 lutego 2018 22:58 Obejrzało: 243 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.