Pytanie z dnia 19 czerwca 2020

Kupiłam telefon od osoby prywatnej, który okazał się mieć wadę i być złożony z nieoryginalnymi części, Sprzedawca nie poinformował o żadnej z tych spraw, oraz nie chce przyjąć zwrotu, jak wyglada to prawnie?

Dzień dobry. Jeżeli odpowiedzialność za wady sprzedawcy nie została ograniczona w treści umowy, to odpowiada on za wady rzeczy sprzedanej względem kupującego, na zasadzie rękojmi. W sytuacji wykrycia wady przed upływem 2 lat kupujący może żądać od sprzedawcy wymiany rzeczy, naprawy towaru, obniżenia ceny albo jeżeli wada jest istotna - odstąpienia od umowy. Pojęcie istotności nie jest zdefiniowane Z orzecznictwa wynika, że „należy mieć na względzie cel, dla którego kupujący nabył rzecz i jaki z niej zamierzał zrobić użytek, a nie czy jest ona niezdatna do zwykłego użytku, czy też bezwartościowa”. Z opisu sprawy wynika, że wady telefonu prawdopodobnie są istotne. Jeżeli chodzi o możliwe do podjęcia kroki prawne to należy listem poleconym wezwać sprzedawcę do jednego z w/w działań (ewentualnie odstąpić od umowy na podstawie art. 560 § 4 KC i wezwać go do zwrotu pieniędzy). W sytuacji niezastosowania się sprzedawcy do wezwania, pozostaje wystąpienie z powództwem na drogę postępowania sądowego. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996, Bolesławiec ul. Daszyńskiego 29

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 czerwca 2020 22:28 Zmodyfikowano dnia: 20 czerwca 2020 22:29 Obejrzało: 193 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.