Koronawirus a ograniczenia w handlu. Prawa pracownika.

Pytanie z dnia 12 listopada 2020

Witam. Mam pytają odnośnie prawa pracy. Pracuje w handlu na stanowisku zastępca kierownika sklepy w sklepie przemysłowo-odzieżowym który znajduje się w galerii handlowej. Jak wiadomo na dzień dzisiejszy takie sklepy są zamknięte - COVID-19. Moja cała załoga - z polecenia kierownika wyższego stopnia - ma pracować w drugim sklepie, który pozostał otwarty - jest to sklep wolnostojący. Rozumiem to. Nie mamy pretensji. Jednak czy mogą odesłać nas na sklepy które znajdują się Ok 30-40 km od naszego miejsca zamieszkania ? Dodatkowo mamy 3 miesięczny okres rozliczeniowy ( teraz będzie to 11,12,01 ).. przez to ze jesteśmy sklepem zamkniętym nakazali aby każdy z pracowników pod koniec listopada miał 30 tzn niedogodnie. Czy jest to normalne ? Zbliżają się święta.. praca w handlu w tym okresie jest ciężka.. nakazali Nam wybrać do końca listopada wszystkie opieki, urlopy itp. Sklep otwarty jest 12h dla klienta. Ciagle zmieniają decyzje, każą zmieniać grafiki i to z dnia na dzień

Dzień dobry Pani/Panu, Odpowiedź na pytanie zależy od tego, jak zostało określone miejsce świadczenia pracy w umowie o pracę, także w zakresie rozliczenia delegacji. Pracodawca organizując pracę pracowników, powinien oceniać możliwości pracowników, czas odpoczynku i dojazdu do pracy. Jeżeli zmiany wpływają na prawidłowość świadczenia pracy, można rozważyć zawiadomienie PIP. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień tel. 728 382 525 email: poczta@adwokat-katowice.com.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2020 12:11 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2020 12:11 Obejrzało: 308 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.