Klient złożył reklamacje z rękojmi i żąda zwrotu gotówki.

Pytanie z dnia 23 lipca

Dzień dobry. Klient zakupił sprzęt który zepsuł się w przeciągu siedmiu dni. Klient złożył reklamacje z rękojmi i żąda zwrotu gotówki. Czy sklep musi oddać gotówkę? Jeśli towar zostanie wysłany do serwisu i naprawiony, a klient żąda zwrotu gotówki za sprzęt.

Dzień dobry. Zgodnie z przepisami, sprzedawca nie ma obowiązku zastosować się do żądania klienta zwrotu pieniędzy, które zostało złożone przez niego w pierwszej kolejności. Klient ma prawo najpierw zażądać naprawy lub wymiany towaru na nowy (na podstawie rękojmi). Żądanie obniżenia ceny (zapłata danej kwoty klientowi) czy też złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy (wiążące się ze zwrotem wzajemnych świadczeń) jest możliwe w sytuacji, w której wada towaru jest istotna, a sprzedawca odmawia naprawy lub wymiany towaru, albo też naprawa lub wymiana nie są możliwe. Klient może złożyć takie żądanie/oświadczenie również w sytuacji, w której towar był już raz naprawiony/wymieniony, a problem nadal występuje, a także w sytuacji, w której sprzedawca nie wykona naprawy/wymiany w odpowiednim czasie , co będzie związane ze znacznymi niedogodnościami dla klienta. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 lipca 2025 13:19 Zmodyfikowano dnia: 24 lipca 2025 13:19 Obejrzało: 7 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, jeżeli towar zostanie naprawiony bez zbędnej zwłoki lub wymieniony na nowy, to nie trzeba zwracać pieniędzy. Na pewno trzeba udzielić konsumentowi stosownej odpowiedzi. W razie chęci uzyskania profesjonalnej pomocy prawnej, proszę o kontakt. Pozdrawiam Grzegorz Kantecki

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 lipca 2025 11:11 Zmodyfikowano dnia: 25 lipca 2025 11:11 Obejrzało: 3 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.