Klient złożył reklamacje z rękojmi i żąda zwrotu gotówki.
Pytanie z dnia 23 lipca
Dzień dobry. Klient zakupił sprzęt który zepsuł się w przeciągu siedmiu dni. Klient złożył reklamacje z rękojmi i żąda zwrotu gotówki. Czy sklep musi oddać gotówkę? Jeśli towar zostanie wysłany do serwisu i naprawiony, a klient żąda zwrotu gotówki za sprzęt.
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Zgodnie z przepisami, sprzedawca nie ma obowiązku zastosować się do żądania klienta zwrotu pieniędzy, które zostało złożone przez niego w pierwszej kolejności. Klient ma prawo najpierw zażądać naprawy lub wymiany towaru na nowy (na podstawie rękojmi). Żądanie obniżenia ceny (zapłata danej kwoty klientowi) czy też złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy (wiążące się ze zwrotem wzajemnych świadczeń) jest możliwe w sytuacji, w której wada towaru jest istotna, a sprzedawca odmawia naprawy lub wymiany towaru, albo też naprawa lub wymiana nie są możliwe. Klient może złożyć takie żądanie/oświadczenie również w sytuacji, w której towar był już raz naprawiony/wymieniony, a problem nadal występuje, a także w sytuacji, w której sprzedawca nie wykona naprawy/wymiany w odpowiednim czasie , co będzie związane ze znacznymi niedogodnościami dla klienta. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Grzegorz Kantecki Radca prawny (Od 2010)
Grzegorz Kantecki Kancelaria Radcy Prawnego
Aleja Przyjaciół 1 lok. 12, 00-565 Warszawa
Dzień dobry, jeżeli towar zostanie naprawiony bez zbędnej zwłoki lub wymieniony na nowy, to nie trzeba zwracać pieniędzy. Na pewno trzeba udzielić konsumentowi stosownej odpowiedzi. W razie chęci uzyskania profesjonalnej pomocy prawnej, proszę o kontakt. Pozdrawiam Grzegorz Kantecki
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.