Pytanie z dnia 15 lutego 2015

Jestem właścicielką sklepu papierniczego i sprzedaje tez w internecie na allegro. Czy dla celów VAT powinnam zliczać do ceny zakupu opłatę za przesyłkę od klientów?

Jeśli dolicza Pani koszty przesyłki to jak najbardziej należy to robić. Może Pani wyszczególnić je na fakturze w odrębnej pozycji. Ma to o tyle znaczenie, że w przypadku zwrotu towaru, jeśli nie jest to zwrot reklamacyjny, koszty te nie podlegają zwrotowi, a tylko cena za towar. Oczywiście może Pani także do kosztów uzyskania przychodu doliczyć koszty wysyłki, ponoszone na poczcie lub w firmie wysyłkowej. Należy wziąć fakturę na te usługi. Prawdopodobnie firma wysyłkowa/poczta mogłaby wystawiać Pani fakturę za cały miesiąc, ale to pewnie wymagałoby podpisania z nimi stosownej umowy. Proszę pytać u nich.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 lutego 2015 21:59 Zmodyfikowano dnia: 15 lutego 2015 22:00 Obejrzało: 1458 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

odp. brzmi TAK. organy skarbowe jak i sądy administracyjne stoją na stanowisku, że koszt przesyłki wchodzi w skład ceny towaru i powinien być do niej dodany. Podatek VAT należny jest od kwoty sprzedaży netto powiększonej o koszt przesyłki! innymi słowy powinna Pani doliczyć VAT także do kosztów przesyłki.

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 lutego 2015 12:05 Zmodyfikowano dnia: 16 lutego 2015 12:06 Obejrzało: 1451 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

"Ma to o tyle znaczenie, że w przypadku zwrotu towaru, jeśli nie jest to zwrot reklamacyjny, koszty te nie podlegają zwrotowi, a tylko cena za towar." . A co na to art.32 pkt.1 ustawy o prawach konsumenta Dz.U.2014 poz. 827 ?

Wysłano: 21 sierpnia 2015 17:32
Na pewno chcesz usunąć wpis?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.