Pytanie z dnia 12 listopada 2018

Dzień dobry.w Dniu 13.08 br. zakupiłam laptop f-my HP. W dniu 24.10 br. poprzez stronę internetową złożyłam w centrum serwisowym HP zgłoszenie reklamacyjne, które zostało przyjęte i w dniu 29.10.bm. laptop został oddany do naprawy. W dniu 07.11.br. laptop został mi zwrócony , z pismem od serwisanta, o treści: "Szanowny Kliencie ! Przeprowadziliśmy staranną diagnostykę urządzenia i chcemy poinformować, że problem został spowodowany przypadkowym uszkodzeniem urządzenia lub nieodpowiednim z niego korzystaniem. Uszkodzenie to nie jest objęte ograniczoną gwarancją HP. Zgodnie z informacjami powyżej urządzenie zostało zwrócone bez naprawy." dalej są informacje sprzętowe, a poniżej dopisek o treści: " Jeśli chcesz przeprowadzić płatną naprawę, możemy przedstawić cennik. W takim wypadku skontaktuj się z nami, korzystając z informacji umieszczonych w witrynie www.hp.com. - Dziękujemy za zaufanie do firmy HP. Zespół obsługi klienta HP."
W zw. z powyższym proszę o opinię czy serwisant przeprowadzając "staranną diagnostykę" i obciążając mnie "przypadkowym uszkodzeniem laptopa lub nieodpowiednim z niego korzystaniem", a co za tym idzie, odmową naprawy gwarancyjnej, nie powinien wskazać rodzaju/zakresu uszkodzenia powstałego winy użytkownika ? Przecież w TAKI sposób można każdą jedną usterkę "przyklepać" użytkownikowi !!! i zamiast naprawy gwarancyjnej pobierać pieniądze za naprawy komercyjne !
Wg mojej skromnej wiedzy, usterka w laptopie dotyczy dysku twardego - nie wiem na czym, wg. HP polega jego "przypadkowe uszkodzenie lub nieodpowiednie z niego korzystanie"... nie upuściłam na niego cegły ani nie zalałam wodą...
Proszę Pan/ni mecenas o wskazanie, czy moja interpretacja pisma od HP jest właściwa i jak w świetle prawa przedstawia się moja sytuacja (czy mam jakieś środki odwoławcze - czy kopię się z koniem). Z wyrazami Szacunku - Jolanta SK.

Dzień dobry, a dlaczego chce Pani dochodzić rozszczeń z gwarancji, a nie rękojmi ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz kancelariaulewicz.pl adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2018 15:04 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2018 15:04 Obejrzało: 194 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sprawa wymaga analizy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 listopada 2018 20:09 Zmodyfikowano dnia: 25 listopada 2018 20:09 Obejrzało: 181 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.