Pytanie z dnia 30 czerwca 2023

Dzień dobry. Zakupiłem po koniec maja br pojazd Renault Megane CC z 2005roku.
02.06.2023 miałem kolizję. Sprawca posiadał pojazd którym wjechał we mnie mercedes benz ubezpieczony w PZU. Zostało spisane oświadczenie sprawcy i tego samego dnia zgłosiłem szkodę online w PZU.
Dnia następnego otrzymałem należny pojazd zastępczy . PZU zleciło oględziny swojego rzeczoznawcy na dzień 09.06.br
Tegi dnia otrzymałem śmieszny kosztorys na kwotę 1570zl . Odrzuciłem tą kwotę i zadeklarowałem ze wybieram formę bezgotówkowa i odstawiam auto do autoryzowanego serwisu Renault .
Serwis dokonał swojej analizy i wysłał dnia 16.06 własny kosztorys na kwotę 10000zl.
PZU odrzuciło i zakwestionowało ten kosztorys i wysłali drugi raz swojego rzeczoznawcę do serwisu. Dnia 26.06 rzeczoznawca pojawił się ale nie znam szczegółów . Dnia 27.06 otrzymałem elektronicznie informacje ze wartość naprawy przewyższa wartość pojazdu i w związku z tym chcą sklasyfikować jako szkodę całkowitą. Wciąż sam muszę pisac wiadomości i dzwonić żeby dowiedzieć się czegoś więcej . Dnia 28.06 odebrałem uszkodzone auto z serwisu . Odebrałem je w jesscze gorszym stanie niż po kolizji , całe porysowane na lakierze ! Zadzwoniłem do PZU i kazano mi zgłosić reklamacje. Co wykonałem od razu . Dowiedziałem się z korespondencji na portalu mojepZu ze auto trafiło na aukcje wraków i w związku z moja reklamacją po odbiorze musza zaktualizować aukcje na wrak o czym nawet nie zostałem poinformowany w żaden sposób czy będę miał możliwość zostawienia lub oddania pojazdu uszkodzonego . Samemu również przypadkiem dowiedziałem się ze PZU dokonało wpisu w historii pojazdu - Cepik - ze jest stwierdzona istotna szkoda i zatrzymany elektronicznie dowód rejestracyjny .
Auto zastępcze zostało mi przydzielone tylko do dnia 05.07.2023
Czekam ma wycenę oraz ostateczna decyzje ale boje się ze PZU znacząco zaniży wartość pojazdu sprzed szkody a zbyt wysoko wyceni wartość wraku. Pozostanę bez auta i będę czekać w nieskończoność za pieniędzmi . Jak napisać pismo nakłaniające do szybszego i pozytywnego załatwienia sprawy w sensie finansowym żebym nie był stratny w żaden sposób?

Dzień dobry, Rozumiemy, że jest to bardzo stresująca sytuacja. Poniżej znajduje się przykładowy szablon listu, który możesz dostosować do swoich potrzeb: [Twoje imię i nazwisko] [Adres] [Data] Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. al. Jana Pawła II 24 00-133 Warszawa Dotyczy: Szkoda komunikacyjna numer [numer szkody] Szanowni Państwo, Jestem posiadaczem samochodu marki Renault Megane CC, rocznik 2005, który uległ uszkodzeniu w kolizji drogowej dnia 2 czerwca 2023 r. Szczegółowy opis sytuacji i procesu zgłaszania szkody znajduje się w załączonym do tego listu dokumencie. Zgłoszona szkoda została początkowo wyceniona przez rzeczoznawcę PZU na kwotę 1570 zł. Jednakże, autoryzowany serwis Renault, do którego zdecydowałem się odstawić pojazd, sporządził kosztorys naprawy na kwotę 10 000 zł. W odpowiedzi, PZU zdecydowało się na ponowną weryfikację stanu pojazdu przez swojego rzeczoznawcę, co skutkowało decyzją o sklasyfikowaniu uszkodzenia jako szkody całkowitej. Otrzymałem tę informację dnia 27 czerwca 2023 r., a następnego dnia odebrałem uszkodzony pojazd z serwisu, który niestety został zwrócony w jeszcze gorszym stanie, z liczbnymi rysami na lakierze. Reklamację na ten fakt złożyłem natychmiast. Niestety, informacje dotyczące procesu postępowania z moim pojazdem, jak również jego statusu, otrzymuję z opóźnieniem, co utrudnia mi skuteczne zarządzanie tą sytuacją. Jestem również zaniepokojony informacją o wystawieniu mojego uszkodzonego pojazdu na aukcję wraków, o której dowiedziałem się przypadkowo, nie otrzymując wcześniej żadnej oficjalnej informacji w tej sprawie. Mój pojazd zastępczy przysługiwał mi tylko do dnia 5 lipca 2023 r., a ja wciąż czekam na ostateczną decyzję PZU. Obawiam się, że wartość mojego pojazdu przed szkodą zostanie zaniżona, a wartość wraku zawyżona, co może doprowadzić do sytuacji, w której zostanę bez auta i będę musiał czekać na wypłatę należnych mi środków. W związku z powyższym, uprzejmie proszę o jak najszybsze rozpatrzenie mojej sprawy oraz o przesłanie mi rzetelnej i sprawiedliwej wyceny mojego pojazdu przed szkodą i wartości wraku. Proszę także o regularne informowanie mnie o statusie mojej sprawy. Z poważaniem, [Twój podpis] [Twoje imię i nazwisko] Pamiętaj, że jest to tylko przykładowy list i powinieneś dostosować go do swojej konkretnej sytuacji. W razie potrzeby warto skonsultować się z prawnikiem lub doradcą ubezpieczeniowym. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 lipca 2023 11:28 Zmodyfikowano dnia: 8 lipca 2023 11:28 Obejrzało: 107 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.