Pytanie z dnia 31 lipca 2018

Dzień dobry, prowadzę działalność gosp. i zleciłam stworzenie platformy internetowej (strona www i aplikacja mobilna), firmie która po podpisaniu protokołu odbioru i opłaceniu ostatniej FV, nie chce naprawić jej wad - brakujące względem specyfikacji elementy lub źle/nie w pełni działające funkcjonalności. Czy jeśli nie na gwarancję, mogę powołać się na rękojmie, o której mowa w umowie? Dziękuję.

Sprawa wymaga analizy umowy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 lipca 2018 15:21 Zmodyfikowano dnia: 31 lipca 2018 15:21 Obejrzało: 409 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Rękojmia dotyczy wad rzeczy (prawnych i fizycznych) istniejących w chwili wydania towaru, bądź dzieła. Rękojmia jest instytucją funkcjonującą z mocy prawa, a zatem można się na nią powoływać nawet przy braku jej wskazania w umowie. Należy jednakże pamiętać, że przedsiębiorcy mogą w umowie zawartej między sobą ograniczyć albo wyłączyć rękojmię. Powinna Pani zatem w pierwszej kolejności zweryfikować treść klauzul umownych odnoszących się do rękojmi. Dodatkowo, każda strona umowy odpowiada za jej zawinione niewykonanie albo nienależyte wykonania (art. 471 i nast. Kodeksu cywilnego). Odpowiedzialność ta różni się od rękojmi tym, że osoba dochodząca odszkodowania musi wykazać winę albo co najmniej rażące niedbalstwo kontrahenta, a także związek przyczynowy między jego zachowaniem a daną szkodą. Przy roszczeniu z rękojmi należy zaś wykazać jedynie fakt istnienia wady, a także zgłoszenie jej w odpowiednim terminie. W przypadku przedsiębiorców, niezwłocznie. Nadto, przedsiębiorca zobowiązany jest do zachowania aktów staranności w postaci zbadania towaru/dzieła po jego otrzymaniu/odebraniu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 31 lipca 2018 21:52 Zmodyfikowano dnia: 31 lipca 2018 21:52 Obejrzało: 408 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.