Pytanie z dnia 02 października 2018

Dzień dobry,
O 23:00 wszedłem z dziewczyną do autobusu w Toruniu, była to już linia nocna. Nie kupiłem biletu od razu, ponieważ zawiesiła mi się aplikacja. Podjechaliśmy na następny przystanek, zanim wszedł kanar to bilety były już skasowane (23:02 to godzina skasowania biletu) na aplikacji MoBilet. Kanar poprosił o legitymację, daliśmy mu do ręki. Stwierdził, że dopiero co kupiliśmy bilet i zaczął wypisywać mandat. Nasz przystanek był następny, poprosiłem czy możemy dokończyć wypisywanie na przystanku, powiedział że nie ma takiej możliwości. Musieliśmy wysiąść, ponieważ nie mielibyśmy potem innej możliwości dotarcia do domu. Powiedzieli, że legitymacji nie oddadzą, dopiero do odbioru za 2 dni w ich biurze, na legitymacji są nasz dane takie jak PESEL. Dzisiaj byliśmy w ich biurze (następny dzień) powiedzieli nam, że kontrolerzy mogą tak zrobić i jedyne co to musimy zapłacić i możemy złożyć reklamacje, bo inaczej kwota mandatu wzrośnie po 7 dniach od dnia zabrania legitymacji. Prawdopodobnie dodatkowo nie bodbyło się zablokowanie kasowników. Ich regulamin znajduje się na stronie MZK Toruń, nie znalazłem żadnych informacji na ten temat.

Pozdrawiam,
Damian

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.