Pytanie z dnia 27 lipca 2023

Dzień dobry, jakiś czas temu miałam stłuczkę nie z mojej winy, koszty naprawy potrącone z OC sprawcy. Samochód oddany do serwisu, uzgodniona naprawa bezgotówkowa (rozliczenie pomiędzy ubezpieczycielem a serwisem bez mojego udziału). Poszkodowany samochód jest dwuletni, po zakończonej naprawie złożono wniosek o utratę wartości rynkowej pojazdu. Po czasie wpływa pismo z informacją, że została zlecona dyspozycja wypłaty odszkodowania na mój rachunek w kwocie XYZ, z czego kwota X to ubytek wartości, o który wnioskowałam. Po miesiącu serwis kontaktuje sie ze mną, że dostałam pieniądze za ich fakturę. Co powinnam zrobić? Kwotę (pomniejszoną o ubytek wartości) mam zwrócić do ubezpieczyciela czy przelać do serwisu? Czy faktycznie mam to teraz zwracać i komu, jeżeli to nie mój błąd? Ile mam czasu, aby wyjaśnić i zweryfikować zaistniałą sytuację? Ile czasu na ewentualny zwrot pieniędzy? To nie jest mój błąd i nie wiem jak do tego podejść jeżeli pieniądze trafiły na moje konto i po miesiącu nagle dostaje takie informacje. Proszę o pomoc.

Dzień dobry, jeśli ubezpieczyciel przelał koszty należne serwisowi na Pani rachunek, to należy je zapłacić serwisowi. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 lipca 2023 12:03 Zmodyfikowano dnia: 28 lipca 2023 12:03 Obejrzało: 125 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.