Pytanie z dnia 01 września 2018

Dzień dobry! Firma w której pracuję korzysta z usług podmiotu zewnetrznego do oceny swoich pracowników - badanie tajemniczy klient. Ze strony tej firmy dowiedziałam się, że wraz z oceną pracownika dostarcza ona nagranie rozmowy. Podejmując pracę zostałam poinformowana tylko o monitoringu (kamerach) w miejscu pracy. Czy pracodawca, a w szczególności firma zewnętrzna, może nagrywać rozmowy telefoniczne pracowników bez wcześniejszego uprzedzenia/uzyskania zgody?

Dzień dobry, w mojej ocenie firma zewnętrzna nie ma takiego prawa. Pracodawca ma zasadniczo prawo do nagrywania pracowników, jednakże taka kontrola może być wykonana tylko w ramach obowiązującego prawa, tj. wyłącznie przez upoważnione do tego podmioty wskazane w regulaminie pracy, umowie o pracę lub aneksie do niej. Prawo kontroli przysługuje pracodawcom, a nie firmom zewnętrznym. Nagrywanie głosu i wizerunku pracowników może w mojej ocenie stanowić naruszenie art. 23 i 24 Kodeksu cywilnego (dobra osobiste). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 września 2018 12:00 Zmodyfikowano dnia: 3 września 2018 12:00 Obejrzało: 134 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.