Pytanie z dnia 10 maja 2021

Dzień dobry. Dokonałam zakupu przez internet na kwotę około 580zł i metoda płatności to było paypo.pl (oni płacą w danym momencie za mnie, później ja im oddaje kwotę w całości po miesiącu lub rozbitą na raty), zwracałam artykuł do sklepu w kwocie ok 80zl, sklep omyłkowo zwrócił paypo cała kwotę - teraz wymagają ode mnie zwrotu różnicy na swój rachunek bankowy. Czy muszę dokonać zwrotu na rzecz sklepu skoro według faktury zapłaciłam paypo i z nimi jestem rozliczona? Czy mogą wszcząć postępowanie windykacyjne? Na paypo mogłam rozbić płatność na raty, tu oczekują całej wpłaty od razu. Proszę o pomoc.

Szanowna Pani, to zależy od treści odnośnych umów, które Pani zawarła, zarówno ze sprzedającym jak i serwisem PayPo. W pierwszej kolejności należałoby je przeanalizować. Jeżeli potrzebowałaby Pani w tym pomocy, proszę o informację - chętnie pomogę. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 maja 2021 20:34 Zmodyfikowano dnia: 10 maja 2021 20:34 Obejrzało: 521 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, w sytuacji odstąpienia od umowy, które jest możliwe do 14 dni od otrzymania towaru ze sklepu następuje zwrot uiszczonej ceny lub jej części, w tym przypadku, jeżeli sklep "zwrócił za dużo" i przekazał tę kwotę PayPo (i ma Pani na to dowód) to może Pani wskazać PayPo jak zobowiązanego do zapłaty, jest Pani obok PayPo tzw. dłużnikiem solidarnym w zakresie zwrotu ceny. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 maja 2021 13:32 Zmodyfikowano dnia: 11 maja 2021 13:32 Obejrzało: 518 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.