Pytanie z dnia 08 lipca 2023

Czy pracodawca ma prawo wymagać uzupełnienia kwoty do kasy przez pracownika zmiany za zamkniety rachunek niefiskalny? Mimo iż produkt został opłacony przez klienta?

Dzień dobry Nie, pracodawca nie ma prawa wymagać od pracownika uzupełnienia kwoty do kasy za zamknięty rachunek niefiskalny, jeśli produkt został opłacony przez klienta. Pracodawca może jedynie potrącać z wynagrodzenia pracownika kwotę odpowiadającą kwocie szkody, którą pracownik wyrządził pracodawcy umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa, za pisemna zgodą pracownika. W przypadku zamknięcia rachunku niefiskalnego nie można mówić o umyślności lub rażącym niedbalstwie pracownika, ponieważ klient opłacił produkt. W związku z tym pracodawca nie może potrącać z wynagrodzenia pracownika kwoty odpowiadającej kwocie rachunku. Jeśli pracodawca potrąca z wynagrodzenia pracownika kwotę odpowiadającą kwocie rachunku, pracownik może złożyć skargę do Państwowej Inspekcji Pracy. Inspekcja Pracy może nakazać pracodawcy zwrot pracownikowi potrąconej kwoty oraz wymierzyć pracodawcy karę pieniężną. Polecamy art. na stronie: https://zielonalinia.gov.pl/-/potracenia-z-wynagrodzenia-za-prace Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 lipca 2023 16:47 Zmodyfikowano dnia: 18 lipca 2023 16:47 Obejrzało: 82 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.