Czy mogę żądać od groomera pokrycia kosztów leczenia psa za wyrządzoną szkodę?

Pytanie z dnia 23 lipca

Na wczorajszej wizycie groomer przeciął tętnice psa na ogonie co wymagało bezpośredniego zabiegu chirurgicznego mam opis oraz fakute za eykonany zabieg w klinice, czy jest szansa na uzyskanie zwrotu kosztu od gromera

Dzień dobry. 1. Tak, istnieje realna szansa na uzyskanie zwrotu kosztów od groomera, ale wymaga to odpowiedniego udokumentowania zdarzenia. Co do zasady, każdy kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia (art. 415 k.c.). Zasadnicze znaczenie ma tu jednak kwestia winy. Groomer z pewnością będzie twierdził, że uraz psa był przez niego niezawiniony i doprowadziło do niego np. nadmierne pobudzenie psa. Konieczne tu będzie zatem wykazanie jakichś uchybień po stronie groomera np. braku profesjonalizmu, niezachowanie wymaganych środków ostrożności (brak apteczki, brak wymaganych regulaminów itp.). 2. Działania które należy podjąć w sprawie: a) zgromadzenie dokumentów: - opis stanu psa po zabiegu u groomera (zdjęcia), - dokumentację medyczną z kliniki weterynaryjnej, - fakturę/rachunek za leczenie, - ewentualne świadectwa lub relacje osób trzecich (np. innego klienta, pracownika), - potwierdzenie wykonania usługi groomerskiej (np. paragon, wiadomość SMS, wpis w kalendarzu wizyt). b) wezwanie groomera do zapłaty: Należy skierować do groomera wezwanie do zapłaty z opisem sytuacji i zażądaniem zwrotu kosztów leczenia w określonym terminie (np. 7 lub 14 dni). c) Jeśli groomer ma ubezpieczenie OC działalności: Można zapytać groomera, czy posiada polisę OC – w takiej sytuacji roszczenie można skierować bezpośrednio do ubezpieczyciela. d) Jeśli groomer nie reaguje – dochodzenie roszczenia na drodze sądowej: Jeżeli groomer odmówi zapłaty, można: złożyć pozew o zapłatę (np. w postępowaniu uproszczonym) oraz rozważyć zgłoszenie sprawy do Inspekcji Weterynaryjnej, jeśli istnieją podstawy do twierdzenia, że groomer działał rażąco nieprofesjonalnie. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 lipca 2025 11:11 Zmodyfikowano dnia: 23 lipca 2025 11:11 Obejrzało: 11 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Tak, jak najbardziej

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 lipca 2025 14:04 Zmodyfikowano dnia: 23 lipca 2025 14:04 Obejrzało: 7 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.