Czy mogę wprowadzić regulamin pracy w klubie malucha i egzekwować zakaz palenia oraz korzystania z telefonu podczas pracy?
Pytanie z dnia 23 listopada
Prowadzę działalność gospodarczą. Zatrudniam troje pracowników jednego na pół etatu drugiego na cały etat i jednego na umowę zlecenie. Działalność ta to klub malucha (opieka nad dziećmi do lat 3) mam problem z egzekwowaniem od pracowników pracy i jakości usług jaką powinni świadczyć. Czy mogę stworzyć regulamin który musieliby podpisać ? Czy jest możliwość egzekwowania aby w trakcie pracy nie palili papierosów i nie używali telefonu ? Jakie są podstawy prawne ? Chcę aby dokument był napisany zgodnie z kodeksem. Dziękuję za pomoc
Tomasz R. Weigt Adwokat
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. 1. Tak, może Pan/i wprowadzić regulamin pracy / politykę wewnętrzną określającą porządek, zasady BHP, zakazy (np. palenia, korzystania z telefonu) i zasady odpowiedzialności porządkowej. Kodeks pracy przewiduje regulamin pracy jako sposób ustalenia organizacji i porządku w procesie pracy. Regulamin wejdzie w życie po 2 tygodniach od udostępnienia pracownikom, a pracodawca musi zapoznać pracownika z jego treścią przed dopuszczeniem go do pracy. 2. Naruszenia reguł może Pan/i sankcjonować na podstawie odpowiedzialności porządkowej (np. upomnienie, nagana, kara pieniężna w granicach przewidzianych w Kodeksie pracy). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, takie zasady można ująć w umowie cywilnoprawnej lub umowie o pracę (np. jako załączniki), ewentualnie w regulaminie placówki, do której odsyłać będą te umowy. Jeśli zasady nie będą przestrzegane, może być to podstawa zakończenia umów. Pozdrawiam, Alicja Kociemba-Szczepaniak adwokat
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

