Pytanie z dnia 02 marca 2023

Czy jeżeli firma przez pomyłkę wysłała mi produkt i teraz chce żebym go zwróciła, na koszt firmy, to mam obowiązek zwrócić produkt? Ten produkt nie jest mi potrzebny, ale zastanawiam się, czy mam tracić swój czas i pojechać na pocztę(mieszkam na wsi więc muszę dojechać)

Dzień dobry, proszę dokładnie opisać stan faktyczny. Jak mniemam, nieznana firma nie wzięła sobie znikąd Pani danych i nie wysłała produktu ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 marca 2023 08:44 Zmodyfikowano dnia: 3 marca 2023 08:44 Obejrzało: 205 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam. Opisaną sytuację reguluje poniższy przepis ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014r.: Art. 5 [Spełnienie świadczenia niezamówionego] 1. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta, o którym mowa w art. 9 pkt 6 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 2070), następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań. 2. Brak odpowiedzi konsumenta na niezamówione świadczenie nie stanowi zgody na zawarcie umowy. Niezależnie od powyższego firma może prosić o zwrot przesłanej przez omyłkę przesyłki na ich koszt, ale musi złożyć oświadczenie z uwagi na wadę oświadczenia woli - błąd co do osoby zamawiającej. Problem w tym, że błąd ten nie został przez Panią wywołany, choć z drugiej strony wiadomo, że przesyłka nie powinna była trafić do Pani, i Pani o tym wie. Jednakże by firma mogła prosić Panią o to, musi złożyć stosowne oświadczenie z uwagi na błąd co do osoby zamawiającej. Czy to się stało? Pozdrawiam, Krzysztof Nawrocki, adwokat

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 marca 2023 01:30 Zmodyfikowano dnia: 4 marca 2023 01:30

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.