Czas pracy pracownika.

Pytanie z dnia 14 kwietnia 2021

Dzień dobry, jak przedstawia się sprawa jeśli w pracy został narzucony telefon i laptop służbowy, w celu odbierania telefonów po godzinach pracy. Czy w jakiś sposób prawo chroni pracownika? Pracodawca nie chce wypłacać nadgodzin tylko chce to rozumieć jedynie jako ilość odebranych telefonów nie biorąc pod uwagę, że odebranie telefonu wiąże się z pracą na komputerze. W jaki sposób może to być rozliczane i czy powinno to być rozumiane jako nadgodziny? Jakie przepisy to regulują?

Co do zasady pracodawca nie ma prawa zobowiązań pracownika od odbierania telefonu i korzystania z komputera służbowego po godzinach pracy; jeśli wymaga tego - powinien wypłacić wynagrodzenie za nadgodziny lub dyżur pracownika. Inne zasady obwiązują pracowników zajmujących stanowiska kierownicze.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2021 16:06 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2021 16:06 Obejrzało: 134 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani / Szanowny Panie, odbieranie telefonów po ustalonych w umowie godzinach pracy stanowi pracę w godzinach nadliczbowych, która winna zostać w stosowny sposób wynagrodzona. Jeżeli pracodawca nie poleci Pani/Panu pracy w godzinach nadliczbowych, co do zasady nie ma Pani/Pan obowiązku odbierać tych telefonów. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 kwietnia 2021 17:23 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2021 17:23 Obejrzało: 132 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.