Czas pracy pracownika.

Pytanie z dnia 14 kwietnia 2021

Dzień dobry, jak przedstawia się sprawa jeśli w pracy został narzucony telefon i laptop służbowy, w celu odbierania telefonów po godzinach pracy. Czy w jakiś sposób prawo chroni pracownika? Pracodawca nie chce wypłacać nadgodzin tylko chce to rozumieć jedynie jako ilość odebranych telefonów nie biorąc pod uwagę, że odebranie telefonu wiąże się z pracą na komputerze. W jaki sposób może to być rozliczane i czy powinno to być rozumiane jako nadgodziny? Jakie przepisy to regulują?

Co do zasady pracodawca nie ma prawa zobowiązań pracownika od odbierania telefonu i korzystania z komputera służbowego po godzinach pracy; jeśli wymaga tego - powinien wypłacić wynagrodzenie za nadgodziny lub dyżur pracownika. Inne zasady obwiązują pracowników zajmujących stanowiska kierownicze.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2021 16:06 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2021 16:06 Obejrzało: 235 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani / Szanowny Panie, odbieranie telefonów po ustalonych w umowie godzinach pracy stanowi pracę w godzinach nadliczbowych, która winna zostać w stosowny sposób wynagrodzona. Jeżeli pracodawca nie poleci Pani/Panu pracy w godzinach nadliczbowych, co do zasady nie ma Pani/Pan obowiązku odbierać tych telefonów. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 kwietnia 2021 17:23 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2021 17:23

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.