Czas pracy.

Pytanie z dnia 08 maja 2022

Dzień Dobry
Od niedawna pracuje w branży handlowej. Obsługuje punkt sprzedaży, zmiana trwa 12 h i jestem na niej sam. Zrobiłem sobie przerwę (zamknąłem punkt I wystawiłem kartkę z informacją), po kilku minutach dostaje telefon od osoby na stanowisku wyższym że nie mam prawa zamykać punktu I robić przerwy w takiej formie (jedynie w przypadku potrzeby skorzystania z toalty), a "kanapki mam jeść jak akurat nie mam klientów. Firma uznała moje zachowanie za karygodne i dostałem informację ze nie będzie to tolerowane. Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w kwestii prawnej. Czy mam prawo do 15 minut przerwy? I czy mam prawo zamknąć punkt żeby ją odbyć? Czy wymuszenie uznania przerwy za czas w którym akurat nie ma klientów jest dozwolony w świetle prawa? (zdarzają się dni w których klienci przychodzą beż przerwy od 8.30 do 19.30).
Drugą kwestią która mnie nurtuje. W firmie są przyznawane premie kwartalne. W wyznaczonym terminie nie otrzymałem przelewu. Zadzwoniłem do firmy w celu uzyskania informacji że premia mi nie przysługuje. Za powód nie przyznania premii uznali fakt że nie przepracowałem całego kwartału i nie pozyskałem nowych klientów (pozyskanie nowego klienta Czyli założenie mu karty "stałego klienta"). Postaram się przybliżyć za co owa premia przysługuje. 50% premii Czyli kwota 900 zl przysługuje właśnie za pozyskanie nowy h klientów (czego nie spelnilem), natomiast drugie 50% przysługuje za prowadzenie punktu według wyznaczonych wytycznych co jak najbardziej czyniłem. Wszelkie informacje były podawane w regulaminie. Po zapoznaniu się z nim, doszedłem do wniosku że podane argumenty braku premii były nieprawdzie, zacytowałem punkty regulaminu które przemawiają na moją stronę i otrzymałem odpowiedzieć "Autor regulaminu miał co innego na myśli od tego co napisal". Pozwolę przytoczyć sobie jeszcze raz argumenty firmy na brak premii i owe cytaty z regulaminu:
Firma: "Nie przepracował Pan pełnego okresu"
Regulamin: punkt 8 "w przypadku rozpoczęcia przez pracownika pracy w trakcie trwania kwartału, cele są nakładane od 1 dnia miesiąca kalendarzowego zatrudnienia a nagroda przysługuje proporcjonalnie do przepracowanego okresu"
F: nie pozyskał Pan nowych klientów
R: punkt 12 "Rozliczenie celów odbywa się odrębnie za realizację celu jakościowego (Czyli pozyskania nowych klientow) i za realizację wytycznych prawidłowego funkcjonowania punktu sprzedaży ( wytyczne są również w regulaminie).
Czy w tym przypadku przysługuje mi premia? Jeśli tak to co powinienem zrobić?
Po zapoznaniu się z moją sprawą i wycenię prześlę skany całego regulaminu premiowania

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.