Pytanie z dnia 04 stycznia 2023

Chciałam spytać jakie mam możliwości jak zostałam oszukana przez salon kosmetyczny. Zostałam namówiona do serii zabiegów za ponad tysiąc zł, które miały mi usunąć przebarwienia na twarzy, byłam do tego przekonywana przez kilka dziewczyn tam pracujących, efekt był mi gwarantowany (oczywiście tylko ustnie), nawet kiedy powiedziałam, że gdzieś indziej powiedziano mi że możliwe że nigdy nie pozbędę się przebarwień które mam. Po serii zabiegów nikt nawet nie zapytał o efekt ani czy jestem zadowolona z zabiegów, w ogóle nikt się mną już nie interesował. A jak chciałam zareklamować to dostałam do podpisania regulamin mówiący, że oni nic nie gwarantują i za nic nie odpowiadają. Czy to możliwe? Przecież taki regulamin powinnam dostać przed zabiegami. Jak później rozmawiałam przez telefon niby z osobą która mi zabiegi sprzedała to nawet nie chciała mi się przedstawić i powiedziała, że nic takiego nie pamięta i że oni za nic nie odpowiadają (czyli potwierdziła, że nic ich klienci nie obchodzą ani to co im mówią). Dostałam informację że mogę napisać reklamację, ale dostałam złego maila, na którego nikt nie odpisał. Jak napisałam na maila ich prawnika to odpowiedział za kilka chwil (co świadczy, że nawet nie przeczytał mojego maila bo był dłuższy) szablonem, że salon za nic nie odpowiada, tylko aby mnie szybko zbyć.
Salon zwyczajnie oszukuje i wyłudza od ludzi pieniądze obiecując każdy efekt który klient chce uzyskać, wiedząc, że żadnego efektu nie będzie. Obchodzi ich tylko aby wyciągnąć od klientów jak najwięcej pieniędzy i nie obchodzi ich nic więcej ani to że mogą ludziom zaszkodzić. Po ich zabiegach wyglądałam brzydziej.
Poza tym biorą pieniądze z góry za wszystkie zabiegi aby klient nie mógł się wycofać w trakcie.
Potwierdza to wiele oszukanych przez salon klientów, do których dotarłam, salon ma dużo złych opinii, podobno ma też ma sporo spraw w sądzie. Chętnie bym i ja poszłabym do sądu ale nie mam żadnych dowodów na swoje słowa.
Czy jest coś co można zrobić w tej sytuacji? Przecież są zwyczajnie oszustami i złodziejami.

Szanowna Pani, w pierwszej kolejności proszę udać się do miejskiego rzecznika praw konsumenta, który nieodpłatnie powinien pomóc w procesie reklamacyjnym. Jeśli nie przyniesie to skutku proszę udać się do radcy prawnego/adwokata specjalizującego się w dochodzeniu tego typu roszczeń, celem analizy sprawy. Jak w każdym procesie sądowym, kluczowa będzie kwestia dowodowa, tzn. czy w chwili zawarcia umowy była Pani poinformowana o istotnych cechach usługi w tym ewentualnej gwarancji skuteczności, zdjęcia przed i po zabiegu. Wspomniała Pani, że następczo dano Pani do podpisu regulamin - kwestia czy Pani go podpisała, jeśli tak z jaką datą, jaka jest jego treść. W toku procesu zapewne konieczne będzie wywołanie opinii biegłego sądowego - lekarza dermatologa. Życzę pomyślnego rozwiązania sytuacji. Z poważaniem, radca prawny Łukasz Włodkowski-Lewkut

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 stycznia 2023 11:15 Zmodyfikowano dnia: 4 stycznia 2023 11:15 Obejrzało: 158 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, może Pani rozważyć wezwanie do zwrotu środków, skoro oczekiwanego efektu nie ma, ale ostatecznie podpisała Pani regulamin. To oczywiście nie jest kryterium decydujące, ale skoro nie ma Pani żadnych dowodów na poparcie swoich słów to niestety po takim wezwaniu można się spodziewać również negatywnej odpowiedzi. Adw. Elżbieta Walczak, www.walczaklegal.com

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 stycznia 2023 11:20 Zmodyfikowano dnia: 4 stycznia 2023 11:20 Obejrzało: 158 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.