Chcę otworzyć sklep internetowy z grami planszowymi w modelu logistycznym - dropshipping

Pytanie z dnia 15 stycznia 2021

dzień dobry, chcę otworzyć sklep internetowy z grami planszowymi w modelu logistycznym - dropshipping. Jestem odpowiedzialna za przyjmowanie zwrotów, jednak chciałabym doprecyzować to w regulaminie sklepu. Prosiłabym o informację jakie zwroty muszę przyjmować od klientów oraz jaką informację powinnam zamieścić w regulaminie. Czy mam w obowiązku przyjąć od klienta grę planszową, która została już odpakowana z folii? Teoretycznie klient może rozpakować grę, zagrać w nią i ją odesłać - jak się przed tym chronić?

Szanowna Pani, chętnie przygotuję dla Pani profesjonalny regulamin sklepu internetowego w przystępnej cenie. Co do zasady Klientowi będącemu konsumentem, a od 1 stycznia 2021, również przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą w oparciu o wpis do CEIDG, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość (przez Internet). Odstąpienie od umowy wiąże się z koniecznością dokonania zwrotu zakupionego towaru. Za możliwość zwrotu towaru nie wolno pobierać żadnej opłaty. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca jest ponadto zobowiązany do zwrotu kosztów dostawy Towaru ze sklepu d o Konsumenta. Konsument będzie jednak zobowiązany do poniesienia zwykłego kosztu odesłania towaru do Sprzedawcy. Jednym z wyjątków od konsumenckiego prawa odstąpienia jest przypadek rozerwania opakowania jednostkowego towaru. Konsument nie może zatem odstąpić od umowy w przypadku towaru dostarczonego w "zapieczętowanym opakowaniu”, gdy po otwarciu tego opakowania zwrot jest niemożliwy ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (dotyczy to żywności, kosmetyków, chemii gospodarczej itp.). Trzeba jednak pamiętać, że konsument musi mieć jednak realną możliwość zapoznania się z zawartością przesyłki. Zapoznanie się z towarem musi być tak samo możliwe na odległość, jak miałoby to miejsce w zwykłym sklepie. Klient może zatem towar rozpakować i obejrzeć. Sprzedawca internetowy może jednak wówczas obciążyć konsumenta kosztami ubytku wartości odpakowanego towaru, np. zwracając środki pomniejszone proporcjonalnie do zmniejszenia wartości rzeczy. Sprzedawca internetowy nie może zatem odmówić przyjęcia towaru kupionego na odległość, nawet jeśli opakowanie zostało uszkodzone czy zerwane, o ile jednak było to niezbędne do tego, aby zapoznać się z cechami, jakością i charakterem zamówionego towaru. Pozdrawiam i zachęcam do współpracy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 stycznia 2021 19:01 Zmodyfikowano dnia: 15 stycznia 2021 19:01 Obejrzało: 591 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.