Pytanie z dnia 09 maja 2016

Witam,
proszę o poradę odnośnie formy zatrudnienia. Mianowicie w obecnej firmie pracuję jako asystentka brokera nieruchomości. Zakończyłam
3-miesięczny okres próbny na umowę zlecenie i teraz miałam przejść na umowę o pracę. Już wstępnie ustaliłam z pracodawcą, że po roku zmienię stanowisko i zostanę brokerem. Szefowa stwierdziła, ze u tego samego pracodawcy nie mogę być na umowie o pracę i potem na działalności choć zmieniłabym stanowisko. Ja nie chcę własnej działalności, póki nie będę wykonywać brokerki. Proszę o poradę, może odpowiednio przygotowana umowa o pracę rozwiąże mój problem?

W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem dla Pani byłoby po prostu zawarcie umowy o pracę na czas nieokreślony, a następnie po uzyskaniu wpisu do rejestru brokerów ubezpieczeniowych, rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, założenie działalności gospodarczej i w ramach tak założonej działalności zawarcie z byłym już pracodawcą umowy o współpracę. Żaden przepis prawa nie zabrania zatrudnienia najpierw na podstawie umowy o pracę, a później współpracy w ramach własnej działalności. Tego typu podejście jest co do zasady dozwolone i zgodne z prawem. Oczywiście takie rozwiązanie wymaga dobrej woli obu stron.

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 maja 2016 18:18

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.